جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 19272

صدای نهاوند:
رئیس و دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر نهاوند، در واکنش به تعطیلی موزه تاریخ و تمدن نهاوند یک جمله مشترک عنوان کردند، در جریان نبودیم از طریق رسانه ها مطلع شدیم.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، با شکایت شورای شهر و یا شهرداری نهاوند، تنها موزه تاریخ و تمدن نهاوند شهری با قدمت ۷ هزار سال تعطیل و تمام آثار آن به همدان منتقل شد.

موزه تاریخ و تمدن نهاوند در تاریخ ۱۱بهمن سال ۱۳۹۲ پس از برگزاری همایش تخصصی تاریخ و فرهنگ نهاوند با حضور نماینده وقت دکتر سنایی،ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، استاندار و جمعی از مسئولان موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند افتتاح شد.

مکان این موضوع توسط اعضای دوره سوم شورای اسلامی شهر نهاوند، در اختیار اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی قرار گرفته بود.

اما متاسفانه صبح امروز و پس از ۲سال اصرار شورا اسلامی شهر ، بر تخلیه موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند وسایل موزه بسته بندی و از قرار معلوم قرار است به مرکز استان منتقل شوند و موزه شهر قدیمی نهاوند با ۷هزار سال سابقه تاریخی، برای همیشه تعطیل شود.

امید جلالوند رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند در واکنش به انتشار خبر تعطیلی موزه تاریخ و تمدن نهاوند گفت: از این موضوع بی‌خبر بودم و از طریق رسانه‌ها مطلع شدم.

جلالوند گفت: براساس قانون، شهرداری حق در اختیار قرار دادن املاک شهرداری به ادارات را ندارد. املاک شهرداری مربوط به مردم است و موزه آنطور که مقرر بوده و بنابر قرارداد پایبند نمانده است.

وی افزود: مسئولین مربوطه تابحال هیچ‌گونه مراجعه و یا مکاتبه‌ای با شورا درخصوص مسئله مطروحه نداشته‌اند.

صفی اله خرم آبادی نایب رئیس و محمد صامد جهانیان عضو شورای اسلامی شهر نهاوند نیز در مورد تعطیلی موزه تاریخ و تمدن نهاوند اظهار بی اطلاعی کردند و بیان کردند از طریق رسانه ها در جریان این موضوع قرار گرفته اند و این رویداد را فردا چهارشنبه پیگیری می کنیم.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش