- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

واکنش رئیس و اعضا شورای شهر نهاوند به انتشار خبر تعطیلی موزه تاریخ و تمدن این شهر

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، با شکایت شورای شهر و یا شهرداری نهاوند، تنها موزه تاریخ و تمدن نهاوند شهری با قدمت ۷ هزار سال تعطیل و تمام آثار آن به همدان منتقل شد.

موزه تاریخ و تمدن نهاوند در تاریخ ۱۱بهمن سال ۱۳۹۲ پس از برگزاری همایش تخصصی تاریخ و فرهنگ نهاوند با حضور نماینده وقت دکتر سنایی،ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، استاندار و جمعی از مسئولان موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند افتتاح شد.

مکان این موضوع توسط اعضای دوره سوم شورای اسلامی شهر نهاوند، در اختیار اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی قرار گرفته بود.

اما متاسفانه صبح امروز و پس از ۲سال اصرار شورا اسلامی شهر ، بر تخلیه موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند وسایل موزه بسته بندی و از قرار معلوم قرار است به مرکز استان منتقل شوند و موزه شهر قدیمی نهاوند با ۷هزار سال سابقه تاریخی، برای همیشه تعطیل شود.

امید جلالوند رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند در واکنش به انتشار خبر تعطیلی موزه تاریخ و تمدن نهاوند گفت: از این موضوع بی‌خبر بودم و از طریق رسانه‌ها مطلع شدم.

جلالوند گفت: براساس قانون، شهرداری حق در اختیار قرار دادن املاک شهرداری به ادارات را ندارد. املاک شهرداری مربوط به مردم است و موزه آنطور که مقرر بوده و بنابر قرارداد پایبند نمانده است.

وی افزود: مسئولین مربوطه تابحال هیچ‌گونه مراجعه و یا مکاتبه‌ای با شورا درخصوص مسئله مطروحه نداشته‌اند.

صفی اله خرم آبادی نایب رئیس و محمد صامد جهانیان عضو شورای اسلامی شهر نهاوند نیز در مورد تعطیلی موزه تاریخ و تمدن نهاوند اظهار بی اطلاعی کردند و بیان کردند از طریق رسانه ها در جریان این موضوع قرار گرفته اند و این رویداد را فردا چهارشنبه پیگیری می کنیم.