سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1929

صدای نهاوند:

وزیر امور خارجه درباره روابط ایران و عربستان اظهار داشت: ما تاکنون اقدامات منفی عربستان را با بردباری پاسخ داده ایم چرا که تعقل ایرانی با رویکردهای نسنجیده و خام مقامات عربستان همواره فاصله دارد و ما به دنبال تنش در منطقه نیستیم.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ، محمد جواد ظریف در دیدار عصر امروز -شنبه- با جانگ مینگ معاون وزیر امور خارجه چین ضمن بررسی و تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه و منطقه ای با وی، این مطلب را بیان کرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار با ارزیابی مناسبات ایران و چین گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و چین ، تفاوت ماهوی با دیگران دارد، ما اشتراک نظر زیادی در خیلی از مسائل با چین داریم و ما با چین در دوره پسا تحریم ها نیز روابط متین و رو به گسترشی خواهیم داشت.
ظریف از نقش سازنده چین در مراحل مختلف مذاکرات ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران و نتایج توافق برجام ابراز خرسندی کرد و گفت: ما سفر آینده نزدیک رئیس جمهوری چین به جمهوری اسلامی ایران را دارای نتایج فراوانی می دانیم و آثار خوبی را برای این سفر متصور بوده و امیدواریم بتوانیم چشم انداز پایه های همکاری های جامع راهبردی دو کشور را ایجاد کنیم.

**ما رویکردهای ایران را در سیاست خارجی خود،رویکردی عاقلانه ارزیابی می کنیم
جانگ مینگ معاون وزیر امور خارجه چین با اشاره به روابط دو کشور اظهار داشت: روابط دو کشور در حال رشد و گسترش است و ما از اینکه روند برجام در حال به ثمر نشستن است بسیار خرسندیم و آمادگی کامل برای تعمیق مناسبات دوجانبه پس از برجام داریم.
وی افزود: سفر رئیس جمهوری چین در آینده نزدیک به جمهوری اسلامی ایران بعد از ۱۴ سال سرآغاز یک مرحله جدید از مناسبات دو کشور است و این سفر ، اولین سفر در سال ۲۰۱۶ خواهد بود و پروتکل ها و سندهای مختلفی با همتای ایرانی در حال تهیه می باشیم.
معاون وزیر خارجه چین با اشاره به جایگاه مهم و نقش عربستان و جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه گفت: ما رویکردهای جمهوری اسلامی ایران را در سیاست خارجی خود ، رویکردی عاقلانه ارزیابی می کنیم و چین در جهت کمک به صلح و امنیت از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، وزارت کشور عربستان شنبه هفته گذشته اعلام کرد که عالم روحانی شیعه آیت الله نمر باقر النمر را به همراه ۴۶ نفر دیگر اعدام کرده است.
این اقدام عربستان با واکنش های مختلف مسلمانان در کشورهای اسلامی مواجه شد.
در این میان گروهی از افراد خودسر به اماکن دیپلماتیک کشور عربستان در تهران و مشهد تعرض کردند و عربستان سعودی یکشنبه گذشته به این بهانه و در یک اقدام انفعالی قطع روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

کانال صدای نهاوند

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش