- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

افتتاح و کلنگ زنی ۲۸ پروژه برق رسانی در نهاوند

منصور ذاکری در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، از طلب ۱۶/۵ میلیارد تومانی این اداره از مشترکان نهاوندی خبر داد و گفت: نیمی زیادی از این طلب مربوط مشترکان خانگی و مابقی مربوط به ادارات و دستگاه‌های دولتی است.

 ذاکری با اشاره به بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهرستان نهاوند از نعمت برق، گفت: قبل از انقلاب فقط ۵ روستای نهاوند دارای برق بودند ولی امروز همه ی روستای شهرستان از شبکه توزیع برق پایدار بهره می برند و شهرستان دارای بیش از ۷۰ هزار مشترک برق است.

وی بابیان اینکه نهاوند ۱۰ درصد از برق تولیدی در استان همدان را مصرف می‌کند، گفت: میزان مطالبات اداره برق شهرستان نهاوند از مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی، ادارات و دستگاه‌های دولتی ۱۶/۵ میلیارد تومان است.

مدیریت توزیع برق نهاوند با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد این مطالبات از دستگاه‌ها و ادارات دولتی است، گفت: افزایش پایداری و قابلیت اطمینان از شبکه‌ها و کیفیت برق تحویلی به مشترکان، توجه جدی به نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات، مدیریت مصرف برای استمرار جریان برق و جلوگیری از خاموشی و رضایتمندی مشترکان نیازمند تعامل و همکاری مردم و ادارات دولتی شهرستان نهاوند در راستای پرداخت مطالبات معوق است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد برق مصرفی نهاوند مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: اداره برق شهرستان نهاوند در راستای کاهش مصرف برق در اوج بار تفاهم‌نامه‌هایی با کشاورزان صاحب چاه عمیق و نیمه عمیق امضا می‌کند.

ذاکری بیان کرد: در این تفاهم‌نامه با توجه به توافق با کشاورزان، اداره برق متعهد می‌شود به ازای عدم مصرف کشاورزان در ۴ ساعت اوج بار یعنی از ساعت ۸ تا ۱۲ شب در ۲۰ ساعت مابقی به‌صورت رایگان از برق برای استفاده چاه کشاورزی بهره‌مند شوند.

وی ساخت و ساز درحریم شبکه های برق بویژه در مناطق روستایی ، مقابله و برخورد با انشعابات غیر مجاز و مدیریت مصرف برق را از مهمترین مشکلات و دغدغه های این مدیریت برشمرد و گفت : برای کاهش این مشکلات به مشارکت مردم و فرهنگ سازی رسانه ها نیاز است.

مدیریت توزیع برق نهاوند از سومین مرحله اجرای فاز پروژه تامین روشنایی فضای داخلی سراب گیان (منطقه ۱۲ چنار) ، همچنین روشنایی سایت سراب فارسبان و گاماسیاب توسط این اداره خبر داد. وی همچنین از راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی در بخش خزل خبر داد.