- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

استفاده از «اُرگ» در مراسمات عروسی و تالارهای نهاوند ممنوع شد

عباس آزاد بخت در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، اظهار کرد: استفاده از ارگ در مراسمات شادی و عروسی در شهرستان نهاوند از این تاریخ به بعد ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

آزاد بخت با بیان اینکه نیروی انتظامی باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: انجام به موقع دستورات قضایی یکی از مهمتری وظایف پرسنل انتظامی به شمار می‌رود. 

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند، تاکید کرد: برخی افراد در مراسم های جشن و عروسی ارزش‌های اسلامی را رعایت نکرده و با راه انداختن کاروان‌های عروسی ، تجمع و ایجاد سر و صدا و استفاده از ارگ و آلات موسیقی تا پاسی از شب در معابر و خیابان‌های شهر باعث سلب آسایش و آرامش عمومی و ناراحتی دیگران می‌شوند ، که قطعا با اینگونه افراد برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: افرادی که با بی‌توجهی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی منجر به شیوع ویروس کرونا در شهرستان شوند و سلامت جامعه را تهدید کنند، مشمول جرم تهدید علیه بهداشت عمومی می‌شوند و با برخورد قضایی روبرو خواهند شد.

عباس آزادبخت با بیان اینکه، دادستانی در زمینه حفظ سلامت شهروندان با کسی تعارف ندارد، گفت: برخی از تالارها و فروشگاه های بزرگ و اصناف نیز به عنوان تهدید کننده سلامت عمومی شناخته شده که در صورت اعلام شبکه بهداشت و اداره صمت با متولیان آنها برخورد می شود.