جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 2000

صدای نهاوند:

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: باید کشت توتون و چغندر را تعطیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، آیت‎الله غیاث‎الدین طه‎محمدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان شهرستان همدان با اشاره به اینکه کشاورزی کار پرزحمتی است، اظهار داشت: نگاه کشاورز به دست خداست.

وی با بیان اینکه خوب است که انسان برای گردش زندگی خود نگاه به دست خدا داشته باشد نه اینکه نگاه انسان به دست خلق گدای خدا باشد، ادامه داد: می‎توان خدا را در نیم درصد درآمد شریک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: برای خدا سهم در نظر نمی‎گیریم درحالی که برخی شب و روز کار می‎کنند اما زندگی آنها برکت ندارد برای اینکه خدا را در زندگی خود شریک قرار نداده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان به خوبی خدا را می‎بینند، بیان کرد: تمام اقشار جامعه مهمان کشاورز هستند و سر سفره کشاورز نشسته‎اند.

محمدی با اشاره به اینکه بر روی کره زمین ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفر انسان زندگی می‎کنند که بر سر سفره کشاورز نشسته‌‏اند، بیان کرد: متأسفانه امسال چند ده هزار سیب‌زمینی را از بین بردند که این اقدام کفر نعمت است.

وی ادامه داد: چغندرکاران نهاوند چغندرهای خود را تحویل داده و به جای پول آن شکر دریافت کرده‎اند شکر نیز در بازار به فروش نمی‎رود، چراکه دولت شکر وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه باید کشت توتون را تعطیل کرد، اظهار کرد: سیگار سالانه ۵ میلیون نفر را در جهان و ۶۰ هزار نفر را در ایران از بین می‎برد.

وی با تأکید بر اینکه چغندرکاری را نیز باید تعطیل کرد، ادامه داد: شکر سم سفید است و کشاورزی نیز مدیریت پیشرفته می‎خواهد.

محمدی با بیان اینکه دوست داشتیم در استان همدان پنبه کشت شود اما نشد، گفت: امروز ۲۲۵ میلیون تن لباس مستعمل قاچاق وارد کشور کرده‏‎اند که هر کس این لباس‎ها را می‎پوشد به بیماری پوستی مبتلا می‎شود.

فرماندار همدان در ادامه با بیان اینکه کشاورزی یکی از ارکان مهم در توسعه پایدار همه کشورهاست، اظهار کرد: اهمیت و نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی کشورها امری انکارناپذیر است.

علی تعالی با تأکید بر اینکه دو دلیل برای اهمیت امر کشاورزی وجود دارد، افزود: اول اینکه محصول کشاورزی نیاز اساسی و اولیه انسان‎هاست و دیگر آنکه کشاورزی موجب اشتغال و توسعه می‎شود و نقشی مهم و اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی تأمین‌کننده حیات انسان‎هاست، ادامه داد: اگر مواد غذایی در دسترس نباشد انسان دچار مشکلات عدیده‎ای می‏‌شود به همین دلیل خداوند کشاورزی را مهم‌ترین عمل برای جامعه بشری قرار داده است.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه امروز وضعیت کشاورزی با گذشته فرق می‌کند، ادامه داد: کشاورزی در گذشته فنی پیچیده نبود و زمین و آب فراوان کار کشاورزی را راحت کرده بود اما امروز کشاورز باید تخصص داشته باشد، چراکه منابع آبی محدود است و هر سال با خشک‌سالی پی در پی روبه‌رو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز کشاورز نمی‎تواند بدون مطالعه و کسب فنون لازم برداشت و کیفیت مطلوبی در محصول داشته باشد، اظهار کرد: باید به سمتی برویم که کشور در تولید محصولات کشاورزی از نظر کیفیت و کمیت در منطقه حرف اول را بزند.

تعالی با اشاره به اینکه پنج نفر از کشاورزان برگزیده ملی از استان همدان هستند، بیان کرد: استان همدان ۲٫۲ درصد سطح کشاورزی کشور را دارد اما ۴٫۴ درصد محصولات کشاورزی را تولید می‌کنند.

کانال صدای نهاوند

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش