- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

دشمن درصدد کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات است‌

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، انتخابات یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد از آغاز انقلاب تاکنون بوده که مردم مرتب در این صحنه‌ها تصمیم خود را در مدیریت‌های خرد و کلان اعمال می‌کنند.

وی عنوان کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری مردم صاحب رای و انتخاب کننده هستند و راز سلامت انقلاب این است که مردم پای کار بوده و  در عرصه‌های مهم حضور پیدا می‌کنند.

مغیثی با اشاره به روند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات مختلف، تصریح کرد: برخی افراد با احساس تکلیف در برابر جامعه نامزد انتخابات می‌شوند که این کار بسیار ارزشمند است و مراکز ذیصلاح شرایط و شایستگی افراد را بررسی و رسیدگی می‌کنند و اگر مراجع ذیصلاح فردی را در روند رسیدگی بنا به شرایط و ضوابط رد صلاحیت کردند، این کار بر اساس منافع نظام و انقلاب است و در ضمن وجود حق اعتراض، در صورت رد صلاحیت نهایی، باید افراد بدون بحث بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر حضور و مشارکت مردم در انتخابات بوده که دشمن درصدد کم‌رنگ کردن این حضور است، گرچه کرونا شرایط را تغییر داده‌است، اما با رعایت دستورالعمل‌ها باید تلاش کنیم مشارکت گسترده در انتخابات صورت بگیرد.

مغیثی تصریح کرد: حضور ما در عرصه‌های مهم و حساس یعنی مأیوس کردن دشمن و مقاوم کردن انقلاب و چه رنج‌های بزرگی برده شد تا بدین جا رسیدیم.