- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

تاسیس سالن های ورزشی، به منظور شناسایی، کشف و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، محمدحسین دارایی صبح سه شنبه ر مراسم افتتاحیه سالن ورزشی پهلوان مجتبی خدارحمی گفت: 

با پیگیری ها و رایزنی هایی که با اداره کل آموزش وپرورش استان برای جذب اعتبارات، به عنوان یکی از مطالبات به حق دانش آموزان شهرستان انجام شد، با حمایت های مدیر کل محترم آموزش وپرورش استان و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل، اعتبارات لازم برای راه اندازی سالن ورزشی پهلوان مجتبی خدارحمی در دو رشته کشتی و جودو جذب گردید.

دارایی افزود: راه اندازی و تاسیس این سالن های ورزشی در راستای تحقق ساحت زیستی و بدنی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تاسیس این سالن های ورزشی اهداف مختلفی دارد که از مهمترین آن ها می توان به شناسایی، کشف و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان، تامین سلامت جسمانی دانش آموزان و گسترش و پیشرفت ورزش حرفه ای اشاره کرد.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند با اشاره به ارتباط متقابل جسم و روح و روان، تاکید کرد: عقل سالم در بدن سالم است و اگر دانش آموزان از نظر جسمی سالم باشند، مطمئنا شاهد بازخورد مثبت آن در وضعیت تحصیلی آنان نیز خواهیم بود.

دارایی نقش ورزش در تخلیه هیجانات روحی و روانی و جسمانی دانش آموزان، همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر و تقویت فعالیت های فردی و گروهی را از دیگر اهداف تاسیس و توسعه ی فضاهای ورزشی دانست.