- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

‌معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان:
نهاوند و ملایر رتبه نخست تولید مرغ استان را دارند

صدای نهاوند:

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان واحدهای پرورش مرغ گوشتی را ۵۰۰ واحد با ظرفیت تولید هشت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه دانست و با بیان اینکه شهرستان‌های نهاوند و ملایر رتبه نخست تولید مرغ استان را دارند.

به گزارش صدای نهاوند، محمد نظرپور، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت پشتیبانی قیمت تضمینی مرغ را به ازای هر کیلوگرم ۶ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده و با این مبلغ مرغ آماده طبخ منجمد خریداری می‌کند.

وی تعداد واحدهای پرورش مرغ گوشتی را ۵۰۰ واحد با ظرفیت تولید هشت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه دانست و با بیان اینکه شهرستان‌های نهاوند و ملایر رتبه نخست تولید مرغ استان را دارند، عنوان کرد: شهرستان‌های تویسرکان و بهار نیز رتبه نخست استان را از لحاظ ظرفیت تولید دارا هستند.

نظرپور ادامه داد: در حال حاضر در مرغداری‌های استان سالیانه به طور میانگین سه دوره جوجه‌ریزی صورت می‌گیرد که درصدد ارتقاء آن به ۵ تا ۶ دوره هستیم.

وی تصریح کرد: دوره‌های جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها ۶۰ روزه است، اما تلاش می‌کنیم بتوانیم این دوره‌ها را ۴۲ روزه کرده و به دوره‌های استاندارد نزدیک کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی استان با اشاره به اینکه همدان پتانسیل تولید ۷۰ هزار تن مرغ را دارد، افزود: از این میزان ۲۰ هزار تن مازاد بر مصرف است که به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی سرانه مصرف مرغ در استان را ۲۶ کیلوگرم دانست و عنوان کرد: برخی از خانواده‌ها بر این باورند که از هورمون‌ها برای رشد سریع مرغ‌ها استفاده می‌شود، در حالی که این موضوع کاملا نادرست بوده و صحت ندارد.

نظرپور خاطرنشان کرد: عمده غذای مرغ‌ها ذرت و سویا بوده و با توجه به اینکه سرانه مصرف در استان پایین است، باید فرهنگ‌سازی لازم برای افزایش مصرف صورت گیرد.

کانال صدای نهاوند [1]