- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

خبرنگاران شهرستانی با مشکل جدی مسکن روبرو هستند

به گزارش صدای نهاوند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته و در دومین سفر خود به زادگاهش، با سرپرستان و مدیران مسئول رسانه‌های همدان داشت و در جلسه‌ای که در مجتمع فرهنگی، هنری بوعلی‌سینا برگزار شد پای صحبت‌های نمایندگان رسانه استان نشست.

در این نشست حسین صادقی خبرنگار شهرستان نهاوند، به نمایندگی از خبرنگاران شهرستان‌های استان مواردی را مطرح کرد. به گفته وی چرا وقتی از خبرنگار می‌پرسند چقدر حقوق می‌گیرد باید سرش را پایین بیندازد؟ چرا خبرنگاران شهرستانی دیده نمی‌شوند؟

صادقی فشاری که بر خبرنگاران شهرستانی وارد است را ظلم در حق این قشر دانست و عنوان کرد: خبرنگاران شهرستانی با مشکل جدی مسکن روبرو هستند و ادارات در واگذاری زمین به آنها مانع ایجاد می‌کنند.

وی در ادامه به مشکلات بیمه خبرنگاران و رتبه‌بندی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: هنوز نمی‌دانیم خبرنگاری جزء مشاغل سخت است یا خیر؟ چراکه این موضوع مشکلاتی را در حوزه بیمه خبرنگاران به وجود آورده است.

این فعال رسانه‌ای استان همدان، کانال‌های غیرمجاز و شخصی را مشکلی در برابر رسانه‌های مجوزدار دانست و گفت: متاسفانه ادارات ارشاد، فضای مجازی را رها کرده‌اند، از طرف دیگر چرا روابط عمومی ادارات به صرف اینکه دارای کانال تلگرانی هستند خبرنگار را حذف کنند؟

صادقی در پایان امنیت شغلی خبرنگاران را دغدغه بعدی فعالان این حوزه دانست و اظهار کرد: زمانی که می‌خواهیم مشکلات مردم را مطرح کنیم دستمان بسته است و تنها باید تعریف و تمجید کنیم تا اجازه فعالیت داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، مشکلات و دغدغه‎‌هایی که نمایندگان رسانه استان در دیدار با وزیر همدانی مطرح کردند هرچند تمام مشکلات این قشر نبود و مشکلات خبرگزاری‌ها مطرح نشده باقی ماند اما درد مشترک اهالی نجیب و پر تلاش رسانه است که سالیان سال‌ به شیوه‌ها و در جلسه‌های مختلف مطرح شده و کماکان بسیاری از آنها بی پاسخ مانده است. این بار اما امیدواریم از بین خیل عظیم مشکلاتی که در جلسه فوق مطرح شد حداقل چند مشکل برطرف شده تا اهالی فرهیخته رسانه استان همانند گذشته و با دغدغه کمتر در راستای آگاهی بخشی، تسهیل مشکلات و امیدآفرینی به جامعه قلم بزنند.