- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

نصب سیستم تهویه مکانیکی در ۶۰ درصد کلاس های درس نهاوند

محمدحسین دارایی گفت: آموزش وپرورش نهاوند بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز دارد که این دانش‌آموزان در ۱ هزار و ۱۰۲ کلاس درس و در قالب ۲۳۵ آموزشگاه ساماندهی شده اند.

وی افزود: از این تعداد کلاس درس، تا به امروز ۶۶۰ کلاس، (معادل ۶۰ درصد کل کلاس ها) به سیستم تهویه مکانیکی مجهز شده اند که در مقایسه با میانگین استانی آمار مطلوبی می باشد.

دارایی ادامه داد: ‌سایر مدارس شهرستان نیز در حال نصب و خرید سیستم تهویه مکانیکی هستند و مدارسی هم که از نظر مالی ضعیف‌تر هستند، برای مجهز شدن به سیستم تهویه مکانیکی در تلاش برای جذب کمک های مردمی و خیّری و کمک‌های اداره کل نوسازی مدارس استان هستند.

وی تصریح کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس استان همدان تا کنون ۸۰ فن تهویه مکانیکی به آموزش وپرورش نهاوند کمک کرده است و ما نیز این فن‌ها را در اختیار مدارس حاشیه‌ای شهرستان که از نظر مالی مشکل دارند، قرار داده‌ایم.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند با بیان اینکه به منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس، هر روزه از مدارس بازدید میدانی به عمل می آید، یادآور شد: تا به امروز ۹۵ درصد دانش‌آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و قریب به ۱۰۰ درصد فرهنگیان نهاوند واکسن کرونا را دریافت کرده اند که در این زمینه نیز در استان پیش‌رو هستیم.