- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

راه‌حل صنعت خودرو توجه به صنایع دانش‌بنیان است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه این هفته نهاوند، اظهار داشت: رهبر انقلاب بر جهاد تبیین بسیار تأکیددارند و باید واقعیت‌های گذشته برای مردم بیان شود و جوانان بدانند در گذشته درزمینهٔ بهداشت و امنیت و امکانات در چه وضعیتی بوده‌ایم و امروز در کجا هستیم.

وی ادامه داد: در همین شهرستان نهاوند به برکت انقلاب اسلامی الآن روستایی نداریم که نعمت گاز و برق و آب نداشته باشند درحالی‌که در رژیم پهلوی از این خبرها نبود و حتی از جاده روستایی هم خبری نبود.

امام‌جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: رهبر انقلاب در دیدار با فعالان اقتصادی نکات بسیار مهمی بیان کردند که باید موردتوجه قرار بگیرد که حمایت از صنایع دانش‌بنیان از تأکیدات ایشان و توجه به نیروهای داخل ازجمله این فرمایشات بود.

وی بیان کرد: اگر صنایع دانش‌بنیان رونق بگیرد هیچ بن‌بستی درزمینهٔ تولید قطعات و پیشرفت صنایع مختلف نداریم و زمینه‌ساز توسعه کشور خواهد بود که رهبر انقلاب نیز بر این موضوع تأکید داشتند.

حجت‌الاسلام مغیثی با انتقاد از وضعیت صنعت خودرو گفت: راه‌حل صنعت خودرو توجه به صنایع دانش‌بنیان است برای مثال برای یک قطعه تحریم شده معطل بمانیم و ۲۰ هزار خودرو در انبار بماند و مسئولان بگویند که دشمن تحریم کرده که این خیلی نقص است.

وی ادامه داد: قطعات را خارجی‌ها نمی‌دهند ولی خودمان که می‌توانیم بسازیم چون فکری که می‌تواند موشک بسازد و آمریکا را سر جایش بنشاند یعنی نمی‌تواند یک قطعه بسازد و این نهایت بی‌عرضگی است.

امام‌جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها به فرصت دهه فجر برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دهه فجر فرصتی برای بیان گزارش‌ها و اقدامات مسئولان و پیشرفت‌های نظام است و باید بابیان دستاوردهای این ۴۳ سال مردم را امیدوار کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته، انقلاب اسلامی با انواع تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلات مواجه شد که در همه این حوادث حضور مردم و هدایت‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باعث شکست نقشه‌های دشمنان و سربلندی ایران اسلامی در همه بحران‌ها بود و به یاری خدا آینده برای مردم ما بسیار بهتر خواهد بود.