- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

واجدین الشرایط جدید در طرح ملی مسکن نهاوند شناسایی و بزودی تعیین تکلیف می شوند

به گزارش صدای نهاوند، علیرضا نثاری در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند،  گفت: در حوزه بهسازی و عمران روستایی بالغ بر۳۲میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی و نماینده مصوب شده که تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان در قالب ۴۱ پروژه بهسازی روستایی تخصیص داشته و در مرحله اجرایی و قرارداد میباشند و تا پایان تیرماه به اتمام خواهد رسید.

نثاری گفت؛ سهم اعتبارات ملی از این مبلغ ۲۲ میلیاردتومان است که در حوزه نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر نیز در یکسال گذشته تعداد۷۱۰ واحد مسکونی از تسهیلات نوسازی استفاده نموده و بالغ بر ۵۵۰ واحد پایان کار خود را دریافت نموده اند.

به گفته وی اعتبار هزینه شده در این حوزه نیزبالغ بر۶۱ میلیاردتومان بوده و در این حوزه در یکسال گذشته بالغ بر ۱۳ میلیاردتومان نیز کمک بلاعوض ساخت از محل حساب صد حضرت امام(ره) و سازمان برنامه و بودجه به متقاضیان واجد الشرایط پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن گفت: در نهضت ملی مسکن نیز ۳۶۵ واحد باپیشرفت فیزیکی بیست درصد در دست اجرابوده که عملیات اجرایی آن با قوت و سرعت ادامه دارد. و افراد واجدالشرایط جدید نیز در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شناسایی و بزودی با هماهنگی اداره راه و شهرسازی تعیین تکلیف خواهدشد.

علیرضا نثاری افزود: تعداد ۵۷۰ جلد سند مالکیت روستایی نیز در یکسال گذشته با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل مالکین شده است.

وی بیان کرد: عملیات خاکی و زیر سازی معابر در ۳۷ روستا و ارائه خدمات فنی و بازنگری طرح های هادی ۱۲ روستا و همچنین فعالیت ۴۵نفر مهندس ناظر محترم و ۸ نفرمهندس طراح سازه و معماری در حوزه ساخت و ساز نیز گوشه ای دیگر از فعالیتهای این بنیاد در یکسال گذشته بوده است.