- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها باعث اصلاح الگو مصرف می شود

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، جعفر سلگی روز جمعه در سخنرانی بین الصلاتین نماز جمعه نهاوند، اظهار داشت: طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه و آن باید در سطح کشور عزیزمان ایران و ضرورت اجرایی آن نیز بر همگان روشن شود.

سلگی در خصوص فواید طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها گفت: در اکثر کشورهای دنیا یارانه ها به صورت نقدی و دولتی پرداخت می‌شود و در هیچ جای دنیا یارانه به صورت پنهان وجود ندارد اما متاسفانه در کشور ما یارانه به صورت پنهان پرداخت می شود و این یارانه به جیب دلالان و واسطه ها می رفته و به صورت مستقیم به جیب افشار مختلف مردم و نیازمندان واقعی نمی رفته و حتی به صورت پنهان به خارج از کشور هم می رفته است و این باعث میشده که در بهره‌مندی مردم از این یارانه ها عدالت برقرار نشود.

وی افزود : دولت آقای رئیسی با تصمیمی که گرفتند و با اقدام شجاعانه ای که انجام دادند باعث شدند که از این به بعد مواد اولیه به صورت آزاد به تولیدکنندگان برسد و تولید کنندگان نیز اجناس را با نرخ های مصوب دولتی در اختیار مردم قرار دهند و اصولاً یارانه پنهان از بین برود.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها هر شهروندی که بخواهد بیش از اندازه مصرف کند باید هزینه آن را از جیب خودش پرداخت نماید.

وی در ادامه بیان داشت : بحث آزاد سازی بنزین و حذف یارانه های بنزین در دستور کار دولت نیست و اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها مثل بنزین است که اگر کسی بیش از اندازه بنزین مصرف کند باید هزینه بنزین اضافه را از جیب خودش برداشت نماید و بیش از ۶۰ لیتر در ماه نمی تواند از یارانه استفاده کند.

وی افزود: همچنین در بحث استفاده از انرژی ها هم همین طور است و کسانی که از انرژی هایی مثل آب برق گاز و… بیش از حد استفاده می‌کنند باید آنچه که بیشتر از یارانه استفاده می شود را از جیب پرداخت نمایند.

سرپرست فرمانداری نهاوند اظهارداشت : همه می‌دانیم که عدم ساز و کار مشخص و پرداخت یارانه‌های پنهان به کالاها باعث می‌شد که کشور ما در بحث تولید نان یا انرژی ها یکی از کشورهای پرمصرف دنیا محسوب شویم و علت آن پرداخت یارانه‌های پنهان و عدم هدفمندی یارانه‌هاست که با اجرای این طرح مشکل مرتفع خواهد شد.