سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 20993

صدای نهاوند:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارخانه دولومیت نهاوند یک‌ کار دانش بنیان است که از خام فروشی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح کلسینه دولومیت نهاوند گفت:

در این وزارت خانه همه شرکت های ما متعلق به مردم هستند و مردم خودشان صاحب این مجموعه ها و صندوق ها هستند و ما امانت دار مردم هستیم و در عرصه های مختلف از جمله عرصه اموال مردم، مدیریت‌ شرکت ها و رفع فقر از جلوه ها و وظایف مهم وزارتخانه است.

عبدالملکی گفت: در این ۹ ماه که کار را شروع کردیم داریم برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنیم، روند رو به رشدی در بخش های مختلف شروع شده و مبلغی که شرکت ها به صندوق ها واریز می کنند امسال به نسبت سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تیم فساد ستیزی با جدیت در حال پیگیری و رسیدگی است و برای مجموعه ما مدیریت سالم و کارآمد اولویت است، گفت: ۳ راهبرد را در زیر مجموعه های این وزارت خانه در نظر داریم تا خدمات رسانی گسترش یابد که مدیریت سالم و کارآمد از جمله این راهبردها است که توفیقات خوبی در مبارزه با فساد داشته ایم، راهبرد دوم ما کمک به تامین نیازهای اساسی کشور است و همه تلاش خود را می کنیم تا نیازمندی های جامعه را حل کنیم.

وزیر تعاوند، کار و رفاه گفت: ورود به حوزه های دانش بنیان راهبرد سوم این وزارت خانه است که برای بخش هایی که مزیت نسبی داریم مانند معادن باید به سمت فرآوری برویم.باید بخش معادن و فرآوری محصولات این بخش را رونق ببخشیم و باید خام فروشی در معادن را کاهش دهیم تا تولید را افزایش دهیم.به طور مثال این پروژه نهاوند که امروز افتتاح شد یک‌ کار دانش بنیان است که از خام فروشی جلوگیری می‌کند.

حجت عبدالملکی افزود: به دنبال توسعه سرمایه گذاری در بخش های دانش بنیان هستیم و این‌کار را با جدیت ادامه می دهیم چون این بخش هم اشتغال زا و افزایش دهنده تولید است.

عبدالملکی تاکید کرد: طرح مردمی کردن یارانه ها یکی از بزرگترین اقدامات دولت است چون قبل از اجرای این طرح هر سال حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای ارز ۴۲۰۰ تومانی از جیب مردم برداشته شده است. که بخشی از این ارز به دلالان و وارد کنندگان می رسید که به جای اینکه به مردم برسد باز هم با قیمت آزاد به دست مردم‌ می رسید و بخشی هم به جیب قاچاقچیان می رفت. بخشی از این یارانه ها هم به جیب خارجی ها می رفت و محصولات قاچاق شده به کشورهای اطراف می رسید و عملا به دست مردم ما نمی رسید.و  بخش دیگری از این یارانه هم به صورت قانونی از کشور خارج می شد مانند صادر کردن ماکارونی و بخشی هم به تولید کنندگان خارجی می رسید.

وی گفت: در طرح مردمی سازی یارانه ها کل این مبلغ به جیب مردم می رود و نکته اساسی این است که افزایش قیمت ها به دیگر کالا ها تسری پیدا نکند و باید کنترل شود و کسانی که یارانه نمی‌گرفتند می توانند اقدام کرده و در سامانه ثبت نام کنند و یارانه خود را دریافت کنند.

وی افزود: این طرح باعث بهره مندی اقشار ضعیف از درآمد بیشتر می شود و به نفع مردم است.۲ گروه یارانه نگرفتند که پیش از این هم دریافتی نداشته اند و سایت باز شده این افراد می توانند ثبت نام کنند.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش