- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

دو سند مهم برای افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران به چین به امضا رسید

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، سید جواد ساداتی نژاد در آئین افتتاحیه بزرگترین تولید کننده خوراک دام و طرح توسعه شرکت دانه های غرب نهاوند اظهار کرد: سند اول پروتکل الزامات بهداشتی نباتی برای صادرات مرکبات تازه ایران به چین که با امضای این سند برای اولین بار دسترسی ایران به بازار ۶۰۰ میلیون دلاری مرکبات چین فراهم شد.

ساداتی نژاد بیان داشت : سند دوم پروتکل الزامات بهداشتی صادرات عسل جمهوری اسلامی ایران به جمهوری خلق چین که با امضای این تفاهم نامه، تولید کنندگان با کیفیت عسل ایران، محصولات خود را به چین صادر می‌کنند.

وی کرد: این سند، نتیجه همکاری مطلوب وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه ایران است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد : در حال حاضر، صادرات مستقیم محصولات کشاورزی ایران به چین ۵۰۰ میلیون دلار است که در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد چند برابری برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد : پس از ۱۶ سال مجوز صادرات سیب به پاکستان انجام شد همچنین پس از ۶ سال صادرات طیور به کشور عراق فراهم شده است.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه نهاوند قطب دامپروری و باغداری است گفت:کشاورزان و دامپروران نهاوندی با همه مشکلات فعال هستند.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان کشور را سربازان تولیدات مواد غذایی می‌دانیم و در این راه از آنها حمایت خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد در فاز توسعه طرح توسعه شرکت دانه های غرب نهاوند را حمایت کند ، گفت: نهاوند از قطب های تولید دام محسوب می‌شودو خوراک دام هم سیاست حمایت از تولید است که در حال حاضر ۱۹ درصد واردات این حوزه کاهش یافته است.

وی افزود : از هفته آینده صادرات دام سبک و سنگین با ابلاغ شیوه نامه آغاز خواهد شد.

ساداتی نژاد اظهار داشت: قیمت خرید گندم را هرکیلو به ۱۱۵۰۰ تومان افزایش داده ایم و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت، همچنین قیمت کودهای پایه را ۴۵درصد کاهش داده ایم و کشاورزی قراردادی را از شهریور ماه انجام می‌دهیم و کود و بذر را نیز در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم.

وزیر جهادکشاورزی در خصوص مطالبات کشاورزان ، اظهار داشت : تا امروز ۴۹هزار میلیارد تومان بابت مطالبات کشاورزان پرداخت شده است باقی آن هم هفته آینده با سرعت بیشتری پرداخت خواهد شد.

وی افزود : خریدار باید از روز اول مشخص باشد و دغدغه ای نسبت به سرانجام محصول خود نداشته باشد.

ساداتی نژاد گفت: برای سفر هیئت دولت به استان همدان ۲۰۰۰میلیارد در نظر قرار گرفته شده است، که بخشی از این اعتبار برای شهرستان نهاوند در نظر گرفته میشود.