- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

فعالیت ۱۲ کمیته برای میزبانی و خدمات رسانی به زائران اربعین در نهاوند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، شهروز کیانی در ستاد اربعین شهرستان گفت: همایش اربعین یکی از بزرگ‌ترین تجمع های دینی جهان اسلام است و امسال هم پیاده روی اربعین برگزار و شهرستان نهاوند هم با توجه به اینکه یکی از کریدورهای اصلی ‌ و محل تردد زائران عتبات عالیات است و همچنین بازگشایی مرز حجم قابل توجهی از زائران را میزبانی خواهیم کرد.

کیانی اظهار داشت: نیروی انتظامی، دستگاههای خدماتی، بهداشت و درمان به همراه سازمان تبلیغات، شهرداری، هلال احمر، عتبات عالیات، راهداری، کمیته بازرسی و نظارت با هدف نظارت بر خدمات موکب ها و… از جمله این کمیته ها است.

وی با بیان اینکه موکب های شهرستان حدود ۱۰ سالی است که در عراق میزبانی و ارائه خدمات به زائران نهاوند و سایر شهرهای استان را دارند؛ گفت: امسال هم این روال طبق سنوات گذشته با کیفیت بهتری ادامه خواهد داشت.

وی در بحث ارائه سوخت آزاد هم گفت: جایگاههای سوخت کیوان در قلعه قباد و باران در فیروزان آماده سوخت رسانی آزاد به خودروهای زائرین خواهد بود.

 کیانی افزود: با توجه به ضرورت کیفیت خدمات و رعایت موارد بهداشتی و تاکید بر تامین سلامت زائرین لازم است بهداشت و درمان نظارت دقیق داشته باشد و اطلاع رسانی با تهیه بروشور یا نصب بنر اقدام کند و هیچ موکبی بدون هماهنگی و مجوز اقدام به استقرار و تهیه غذای نذری ‌نکند و همچنین تابلوهای راهنما برای زائرین نسبت به معرفی موکب های مسیر و محل های توقف و مقصد و شهر بعدی نصب شود.