- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

ورزش نهاوند باید به دوران اوج خود برگردد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند در گفتگو با خبرنگاران ، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی اظهار داشت: ورزش برای تمامی افراد جامعه مهم بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فرماندار نهاوند گفت : در بحث ورزش اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و در این سال‌های اخیر نیز شاهد حضور پررنگ بانوان به این عرصه هستیم .

وی افزود : در سال‌های گذشته تعداد بانوان ورزشکاران بسیار اندک بودند اما امروز به برکت جمهوری اسلامی، ورزش بانوان به حدی رسیده که بسیاری از قهرمانان ملی ما از قشر بانوان هستند .

وی تصریح کرد : ورزش برای بانوان به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند به مراتب مهم‌تر از مردان است.

فرماندار نهاوند گفت: زنان از لحاظ مادری در جامعه سهمی بزرگ دارند ، ورزش آنها را برای انجام وظایف مقدس مادری آماده تر ساخته و باعث می شود نسلی سالم و فعال و نیرومند بوجود آورند.

وی افزود: کار بانوان امید آفرینی و حماسه آفرینی است و برای ایران و ایرانی عزت و آبرو می آورد و بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

فرماندار نهاوند با اشاره به حوادث اخیر که در کشور رخ داد ، بیان کرد : در بحرانی که اخیراً در کشور رخ داد و زنان را مورد هجمه قرار داد ، برخی بانوان ورزشکار ما به سکوهای قهرمانی راه یافتند و جلوه ای از زن محجبه ی ایرانی را به رخ دنیا و ابرقدرتها کشیدند .

احمدوند در بحث نشاط اجتماعی اظهار داشت: شادی، به‌عنوان یکی از ملزومات روح و جسم انسان، ازجمله ضروریات و نیازهای طبیعی بشر است و ورزش می تواند باعث شادی و احساس رضایت از خود و افزایش اعتماد به نفس در فرد شود که با ایجاد حس عشق و خشنودی و لذت همراه باشد.

وی با اشاره به نقش مهم ورزش در تندرستی و سلامت روانی انسان گفت: روان انسان مستقیما تحت تاثیر شرایط بدنی و جسمانی اوست و متقابلا جسم انسان تحت تاثیر فضای روانی و ذهنی اوست .

فرماندار نهاوند بیان داشت : از منابع عمده شادی و نشاط، فعالیت های ورزشی محسوب می شوند که با شادکامی، عزت نفس، خلق و خوی مثبت، رضایت از زندگی و سلامت روانی همراه است .

وی با اشاره به اهمیت دو مقوله ورزش و رسانه افزود : رسانه ها می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ورزش و توسعه ورزش همگانی و اولویت ورزش در زندگی مردم داشته باشند و باید از این ظرفیت رسانه ای خود برای ورود ورزش به عنوان مهم ترین و موثرترین نقش در نشاط اجتماعی جامعه استفاده کنند.

احمدوند در ادامه با اشاره به ۱۱ پروژه نیمه تمام ورزشی در شهرستان اظهار داشت : دولت سیزدهم از زمان آغاز بکار خود اتمام پروژه های نیمه تمام را در دستور خود داشته و دارد و تمام پروژه های ورزشی نهاوند در حال حاضر فعال هستند.

فرماندار نهاوند در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران باید مسئولین را مورد نقد و بررسی قرار دهند ، گفت : اگر نقد نشویم پویایی در جامعه شکل نخواهد گرفت و البته که نقد سازنده باشد پویایی و پیشرفت به دنبال خواهد داشت .

وی افزود : کاستی هایی وجود دارد اما اصحاب رسانه و قلم باید در کنار مردم و مسئولین باشند و واقعیت ها را انعکاس دهند تا شهر به آرامش دست یابد .

وی تصریح کرد : هرکس بنا به وظیفه ای که دارد باید برای پویایی شهر و پیشرفت آن تلاش کند .