- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کمبود سهمیه آرد نهاوند، کیفیت نان را خراب کرده است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، ضرغام احمدوند صبح سه شنبه در کمیسیون تنظیم بازار شهرستان با بیان اینکه شرایط فعلی در بحث تامین نشدن بازرس مطلوب نیست و ضمن تاکید بر افزایش گشت های مشترک ،گفت؛ نیروی متخصص و کارشناس مورد نیاز باید تامین و جهاد و صمت را موظف به تعیین تکلیف و تامین نیرو است.

احمدوند با بیان اینکه دستگاههای متولی موظف به گزارش روزانه در بحث نظارت بر بازار است گفت؛ خروجی تنظیم بازار را باید در رضایت مردم و کف بازار دید و اگر نرخ و قیمت ها بصورت کشوری است که بحثی نیست اما اختلاف قیمت ها و نظارت بر عهده ی ناظرین است.

معاونت عمران و برنامه ریزی فرمانداری موظف است بازرسی ها را زمانبندی و دستگاههای متولی با معرفی بازرس ، گشت های مشترک را فعال و افزایش دهند.

احمدوند گفت: طولانی شدن پروسه تعیین تکلیف اصناف ،به زیان شهرستان است و اگر به این روال پیش برود آبی از این اتاق برای شهرستان گرم نخواهد شد.

تعزیرات هم باید نسبت به فعالیت و نظارت بر بازار تغییر رویه دهد و رضایت مردم را جلب کند و نباید اجازه داد که بازار تحت تاثیر موارد دیگر قرار بگیرد! و جلسات تنظیم بازار هم ماهیانه برگزار و مصوبات هم لازم الاجرا است و باید گزارش داده شود .

ضرغام احمدوند در بحث توزیع کالا در شهرستان در یک ماهه اخیر با توجه به نوسان در قیمت مرغ ۹۰تن مرغ منجمد کیلویی۴۷هزار تومان وارد و به همراه دو نوع برنج دیگر توزیع شده است.

همچنین در ۱۸مرکز خرده فروش عرضه ۳۴تن برنج تایلندی، ۲۶تن هندی، و ۱۴/۵تن شکر بزودی توزیع و پیش از آن اطلاع رسانی بصورت بنر در شهر انجام خواهد شد.

احمدوند با تاکید بر کاهش اختلاف قیمت گوشت تا رسیدن به دست مصرف کننده ،خواستار تعیین قیمت گوشت بصورت هفتگی شد.

وی همچنین در بحث حذف واسطه ها هم گفت؛ نهاده ها با حذف ارز ترجیحی ازاد و واحدهای صنعتی با دریافت کد مستقیما از سامانه خرید می کنند که سبب حذف واسطه ها می شود.

فرماندار نهاوند تاکید بر تقویت نظارت بر نانوایی ها وبا توجه به اینکه آرد نهاوند بالاترین درصد گلوتن را دارد اما با توجه کمبود سهمیه برای خود شهرستان کیفیت نان را هم مورد تاثیر قرار داده است ، بر اطلاع رسانی برای اختصاص سهمیه تاکید کرد.