- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم نوسازی مدارس شهرستان نهاوند می باشد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، مهندس جامه بزرگ ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند اظهار داشت: ۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون اعتبار استانی و ۲۱ میلیارد اعتبار ملی جمعاً ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم نوسازی مدارس شهرستان نهاوند می باشد.

وی افزود : مدرسه ۶ کلاسه روستای سهران با ۱ میلیارد اعتبار؛ مدرسه ۷ کلاسه جهان آباد ۱.۵ میلیارد اعتبار؛ تکمیل مدرسه ۹ کلاسه وراینه ۱ میلیارد؛ تکمیل مدرسه قشلاق دهفول ۶۰۰ میلیون ومدرسه ۲ کلاسه سیاه دره با ۷۰۰ میلیون اعتبار بصورت نقدی تا انتهای سال به بهره برداری خواهند رسید.

معاون فنی اداره کل نوسازی مدارس گفت : پروژه شهید محلاتی که امسال مبلغ ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به آن داده شده ودر بحث محرومیت زدایی دو پروژه ای که در حال حاضر تامین اعتبار نشده و یک پروژه دیگر مسکن مهر که با توجه به تامین اعتبارات پرداخت شده تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

وی در بحث سیستم گرمایشی مدارس بیان داشت : در بحث سیستم گرمایشی چند مدرسه سیستم گرمایشی آنها تعویض شده و مدارسی که مشکلات اساسی داشته اند تا پایان تکمیل سرویس، مدارس آنها بسته خواهند شد.

وی اضافه کرد:اردوگاه ۱۸.۵ هکتاری در نزدیکی بام نهاوند قرار گرفته است که این مکان برای تخلیه هیجانات دانش آموزان صورت گرفته و تاکنون ساخت و ساز اولیه آن انجام شده است.

وی در ادامه در خصوص مدارس طرح برکت اظهار داشت : در بحث طرح برکت سه پروژه در بخش خزل و فهرومند و بدیع الزمان، مدرسه دو کلاسه محمدآباد چولک و مدرسه سرخ کند نیاز به نوسازی دارند که انجام خواهند شد.

وی افزود : تکمیل و ادامه ساخت ساختمان نیمه کاره ی آموزش پرورش با ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار، استخر دانش اموزی ۲۲ میلیارد اعتبار در در دست اقدام هستند.

وی تصریح کرد : مدرسه سنایی در ۲۲ بهمن به بهره برداری میرسد اما هنوز وضعیت آب و فاضلاب آن دارای مشکل است و هر چه زودتر بایستی این مشکل مرتفع شود.