- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کاهش ولادت و ازدواج و افزایش طلاق در شهرستان

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، روح‌الله مهدوی‌ در دومین جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند که در فرمانداری این شهر برگزار شد، گفت: در ۱۰ سال گذشته یعنی از سال ۹۱ تا ۱۴۰۱ روند ثبت وقایع حیاتی ۴ گانه در شهرستان نشان می دهد که آمار ولادت از میانگین حدود ۳۵۰۰ مورد در سال به حدود ۲۱۰۰ مورد ولادت در سال رسیده است.

وی اظهار داشت: همچنین آمار ازدواج نیز در این مدت روند کاهشی داشته و از میانگین۲۴۰۰ مورد در سال به ۱۴۰۰ مورد در سال کاهش یافته است.

مهدوی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۳۰۱ واقعه ولادت در شهرستان نهاوند اتفاق افتاده و ۸۱۹ مورد وفات نیز در همین مدت در شهرستان ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند گفت: در بخش ولادت و وفات در شهرستان نسبت به سال گذشته آمار کاهشی شده است.

مهدوی بیان داشت: در هر شبانه روز ۴ واقعه ازدواج در شهرستان اتفاق افتاده و ۵ نفر نیز در هر ۲۴ ساعت در این شهرستان متولد می شوند.

وی به آمار طلاق و ازدواج در شهرستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا امروز ۹۰۹ مورد ازدواج در شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۰۸۸ مورد بوده، کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد و همچنین ۲۸۴ مورد واقعه طلاق اتفاق افتاده که در مقایسه با پارسال که ۲۳۰ مورد بوده افزایش ۸ درصدی را نشان می دهد.