- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۶۰میلیارد تومان برای نهر شعبان نهاوند اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، ضرغام احمدوند درجلسه شورای اداری نهاوند که با حضور استاندار همدان برگزار شد گفت: طرح جهش تولید مسکن در نهاوند در سه فاز در شهرک شهید حیدری در بلوک های ۲۷۴ واحدی، ۴۹ واحدی و ۴۶ واحدی در حال اجرا است و در بخش اسکلت حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

احمدوند گفت: همچنین در شهرک امیر کبیر ۲۱ هکتار برای ساخت مسکن ملی تعیین شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار می  گیرد. 

وی گفت: مساکن مهر سال های گذشته در شهرهای فیروزان ۲۱۰ واحد، گیان ۲۵۸ و برزول ۲۷۶ واحد که پیگیر هستیم در راستای طرح مسکن ملی اقداماتشان انجام شود. 

فرماندار نهاوند ادامه داد: همچنین مسکن ۱۴۴ واحدی فرهنگیان پیگیری شد و سند تک برگ صادر شد

ضرغام احمدوند افزود: اعتبارات بهسازی و نوسازی روستاها ۸۲ میلیارد تومان بوده است که در ۱۰۲ روستا هزینه شده و در سال جاری ۴۱ روستا در دست اقدام است که ۲۱ هزار واحد روستایی معادل ۹۰ درصد کل مساکن روستایی شهرستان نوسازی شده است. 

احمدوند گفت: نهاوند در بخش کشاورزی و گردشگری قطب استان است و در بحث نهر شعبان که به یک معضل تبدیل شده بود با اعتبار تخصیص داده شده ۶۰ میلیارد تومانی برای این نهر در سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در جاده های مواصلاتی استان در بحث چهاربانده کردن، تعریض و روکش آسفالت اقدامات خوبی شده است و موضوعات امنیتی و سیاسی خاصی در شهرستان نداشتیم که این مهم با توجه به بصیرت و بزرگی مردم نهاوند انجام شد‌.