- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

جشن نازدانه خدا در نهاوند برگزار می شود/ هدف گروه جهادی اشتغالزایی در مناطق محروم است

صدای نهاوند:

مسئول محرومیت زدایی گروه فرهنگی مهر علوی و گروه جهادی خادمان وارثان زمین در نهاوند از برگزاری همایش «نازدانه خدا» برای دانش‌آموزان نهاوندی خبر داد.

حجت‌الاسلام “حامد حیدری”  در گفتگو با صدای نهاوند با اعلام این خبر، اظهار کرد: این همایش برای ۹۰ دانش‌آموز دختر سوم ابتدایی در بخش زرین‌دشت نهاوند با همکاری آموزش و پرورش شهرستان نهاوند و موسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت رقیه(س) شهر برزول برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش روز شنبه سوم بهمن در مکان سالن ورزشی شهید بروجردی بخش زرین‌دشت برگزار می‌شود، افزود: برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان پایه‌های سوم در مدارس ابتدایی دخترانه و پایه‌های نهم در واحدهای آموزشی پسرانه متوسطه نخست، یکی از برنامه‌های مورد نیاز این گروه سنی است که با وارد شدن به سن تکلیف نیاز به حضور در فعالیت‌های فرهنگی و دینی را بیش از پیش احساس می‌کنند.

حیدری به برگزاری جشن تکلیف برای بیش از ۹۰ دانش‌آموز بخش زرین ‌دشت نهاوند اشاره و عنوان کرد: در این مراسم امام جمعه شهرنهاوند، فرماندار، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان نهاوند، دانش‌آموزان پایه‌های سوم دخترانه بخش زرین‌دشت، والدین آن‌ها، مربیان و معلمان آموزشی و برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

این روحانی گروه جهادی ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند دانش‌آموزان امروز را از سنین پایه با اخلاق معنوی و تربیت دینی همراه سازد و زمینه حضور آن‌ها را در فعالیت‌های اجتماعی مناسب آینده فراهم کند به گونه‌ای که نیروی هم‌تراز انقلاب اسلامی پرورش یابد.

وی بیان کرد: گرایش کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های دینی و نهادینه شدن فرهنگ نماز در رفتار آن‌ها می‌تواند نسلی پویا و توانمند از نظر فرهنگی در جامعه پدید آورد و این مهم تنها در سایه همکاری خانواده‌ها و مسئولان پدید می‌آید.

حیدری با اشاره به ۶ سال فعالیت و سابقه جهادی در سه استان سطح کشور تصریح کرد: رنگ‌آمیزی بیش از هزار مترمربع شهر برزول، نصب پرده در مدارس نهاوند، اهدای لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت، تعویض و مرمت نیمکت‌های مدرسه، اهدا و نصب بخاری برقی و اهدای هزار جلد کتاب کمک‌درسی و غیردرسی، احداث چهار سرویس بهداشتی برای مدارس و کاشت ۳۰۰ نهال در شهر برزول از اقدامات گروه جهادی است.

وی همچنین از دیگر اهداف گروه جهادی را اشتغالزایی دانست و عنوان کرد: هدف اصلی گروه جهادی اشتغالزایی در مناطق محروم شهرستان نهاوند است که در این مقوله می‌خواهیم که از بحث‌های فرهنگی، آموزشی و دینی غافل نشده باشیم.

مسئول گروه جهادی خادمان و وارثان زمین به برنامه‌های دیگر این گروه اشاره کرد و افزود: توزیع بیش از ۵۰ بسته ارزاق بین زنان بی‌سرپرست، خانواده‌های بی‌بضاعت، اهدای لباس و پوشاک به خانواده‌های بی‌بضاعت، راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی در شهر برزول در محرم ۹۴ و راه‌اندازی کارگاه گیان با ظرفیت اشتغال برای ۶۰ نفر از دیگر اهداف است.

گفتنی است؛ گروه فرهنگی محرومیت‌زدایی مهر علوی و گروه جهادی خادمان و وارثان زمین در تهران فعال بوده و هم‌اکنون در نهاوند نیز مشغول به فعالیت هستند.

کانال صدای نهاوند [1]