- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

صرفه‌جویی شهروندان و دستگاه‌های اجرایی در مصرف گاز ضروری است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نهاوند به ریاست فرماندار و با حضور معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ، بخشداران و اعضای ستاد در سالن فرمانداری برگزار شد.

فرماندار نهاوند، در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات دستگاهها و سازمانهای عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران گفت: در بحث مدیریت بحران ، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی بالاخص دستگاه هایی که کانون بحران هستند می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی و امکانات خود را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

ضرغام احمدوند تصریح کرد: پاکسازی مسیل ها و رودخانه ها، تامین و ذخیره سازی انرژی، ساماندهی خودروها، ندادن مجوز برای حفاری غیر مجاز در زمستان، جمع آوری نخاله در سطح شهر و روستا و رفع خطر از برخی ساختمان ها از اقدامات پیشگیرانه کاهش خسارت در زمان بحران است.

وی همچنین در این جلسه نسبت به رفع هرگونه قطعی احتمالی برق ، رفع قطعی تلفن ، تدابیر لازم در خصوص آب گرفتگی معابر ، امداد رسانی توسط فوریت های پزشکی ،هلال احمر و کلیه نیروهای امدادی در صورت بروز حادثه احتمالی تاکید کرد و گفت: ما باید با یکدیگر تعامل وهمکاری داشته باشیم تا در هنگام بروز حوادث بتوانیم در کم ترین زمان ممکن بحران را مدیریت نماییم.

احمدوند افزود: در بارش اخیر دستگاه های اجرایی ، بخشداران و شهرداران به خوبی پای کار بودند و با تلاش جهادی و حضور میدانی در کمترین زمان برای بازگشایی معابر و جاده های روستایی اقدامات لازم را انجام دادند.

فرماندار نهاوند با اشاره به برودت هوا و لزوم مدیریت مصرف انرژی در شهرستان افزود : لازم است علاوه بر اقداماتی که در سطح مدیریتی برای مصرف بهینه گاز انجام شده ، مردم فهیم نیز همچون گذشته همکاری لازم را برای کاهش مصرف انرژی داشته باشند.

وی بیان داشت : لازم است شهروندان برای جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز و تداوم جریان گاز مشترکین خانگی و مشترکین ویژه از جمله بیمارستان‌ها ، با مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی ، شرکت گاز را در خدمات رسانی مستمر و بهتر یاری کنند.