- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مدیرکل انتقال خون استان همدان:
مرکز خون‌گیری نهاوند در دهه فجر افتتاح می شود

صدای نهاوند:

مدیرکل انتقال استان همدان از افتتاح مرکز خون‌گیری نهاوند در دهه فجر خبر داد.

به گزارش صدای نهاوند، افشین محمدی بابیان اینکه ۴۲ هزار و ۵۲ نفر در ۱۰ ماه نخست سال جاری برای اهدا خون در استان همدان مراجعه  کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۳۳ هزار و ۹۴۳ نفر خون اهدا کرده‌اند.

وی بابیان اینکه ۹۵ درصد اهداکنندگان آقایان و ۵ درصد خانم‌ها هستند، بیان داشت: متأسفانه میزان استقبال زنان از اهدا خون بسیار پایین است.

مدیرکل انتقال استان همدان بابیان اینکه ۵۰ درصد اهداکنندگان به‌صورت مستمر خون اهدا می‌کنند، بیان کرد: ۲۵ درصد اهداکنندگان باسابقه و ۲۵ درصد برای اولین بار اهدا خون کرده‌اند.

محمدی بابیان اینکه در دی‌ماه سال جاری نیز چهار هزار و ۲۲۳ نفر برای اهدا خون مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد سه هزار و ۲۲۱ نفر اهدا خون کرده‌اند.

وی بابیان اینکه از سه هزار و ۲۲۱ نفر اهداکننده سه هزار و ۴۳ نفر مرد و ۱۸۷ نفر زن بوده‌اند و این آمار نشان‌دهنده آن است که فرهنگ اهدا خون در بین مردان به‌خوبی نهادینه‌شده است، گفت: استان همدان در ذخایر خونی مشکلی ندارد اما سعی بر این است که شمار اهداکنندگان مستمر خون افزایش یابد.

وی از افتتاح مرکز خون‌گیری نهاوند در دهه فجر خبر داد و گفت: مرکز خون‌گیری شهرستان تویسرکان نیز در ماه‌های گذشته افتتاح‌شده است.

مدیرکل انتقال استان همدان بابیان اینکه ۲۴۰ میلیون برای راه‌اندازی این دو مرکز هزینه شده است، بیان داشت: بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات اهدا خون در این دو مرکز استفاده‌شده است.

محمدی بابیان اینکه در ماه گذشته ۶۰۰ واحد خون به استان‌های تهران و خوزستان ارسال‌شده است، بیان کرد: فرهنگ اهدا خون در استان همدان در حال نهادینه شدن است.

کانال صدای نهاوند [1]