جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 2222

صدای نهاوند:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای اجرای طرح ارتقاء نظام سلامت و کیفیت هتلینگ بیمارستانها ۳۳۰ هزار مورد بیمار در بیمارستانهای استان همدان بستری شده و تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش صدای نهاوند،  دکتر سید حبیب اله موسوی بهار روز شنبه در کار گروه سلامت و امنیت غذایی نهاوند در محل فرمانداری این شهرستان افزود: همچنین ۲۲ هزار زایمان طبیعی که در راستای سیاستهای کلی نظام سلامت قرار دارد در سطح استان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تا پیش از اجرای طرح تحول در نظام سلامت وضعیت خدمات به بیمار در حد صفر بود اضافه کرد: از لحاظ علم پزشکی هیچ کشوری نبود که بتواند شانه به شانه ما حرکت نماید اما از نظر ارائه خدمات بهداشتی در حد صفر بودیم که این مسئله وهن سیستم بهداشت و درمان ما بود.
وی افزود: یکی از تکالیف دولت در برنامه پنجم اجرای برنامه جامع سلامت و کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم تا میزان ۱۰ درصد و کمتر بود به گونه ای که مردم دغدغه بیماری را نداشته باشد که با وجود کمبودهای اعتبار و وضعیت اقتصادی کشور این طرح با قوت پیگیری و به اجرا گذاشته شد.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح تاکنون دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار وارد استان و هزینه شده که چنین هزینه ای در همدان صورت نگرفته و بی سابقه بوده است .
وی افزود: با اجرای ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستانها بزرگترین پروژه عمرانی در کشور رقم خورد و ۲۰ میلیون متر مربع بیمارستان در سراسر کشور احداث و ۱۵ آمبولانس گران قیمت وارد استان گردید.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح از مردم حمایت کامل به عمل آمد افزود: با اجرای طرح ارتقاء نظام سلامت حفظ کرامت و شخصیت مردم به اجرا گذاشته شد به گونه ای که با ورود بیمار به بیمارستان پکیج خدمت در اختیارش قرار می دهیم و همراهان بیمار مجبور نبودند از صفر تا صد لوازم مورد نیاز را خودشان تهیه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش مسئولان شهرستان نهاوند در مهار بیماری آنفلوانزا گفت: با اینکه ۱۲ درصد جمعیت استان در نهاوند می باشد و این شهرستان در مسیر زوار کربلا قرار داشت اما تعداد مبتلایان به این بیماری در حد صفر بود و تلفاتی در بر نداشت که این بدلیل اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان بوده است.
وی با اشاره به لزوم ایجاد پد هلی کوپتر برای امداد هوایی بیماران اورژانسی افزود: ایجاد پد هوای یکی از برنامه های اورژانسی ماست که باعث نجات جان مردم می شود که در سطح استان از ابتدای فعالیت اورژانس هوایی ۷۰ مرود ماموریت انجام شده که این تعداد باعث نجات جان نزدیک به ۸۰ نفر شده است .
وی درباره تعداد تختهای بیمارستانی در نهاوند افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور کمبود وجود دارد که سهم استان ما یک هزار تخت می باشد که با بهره برداری از شش طرح بیمارستانی در سطح استان این کمبود نیز جبران می شود .
وی افزود: به منظور توسعه وضعیت درمانی این شهرستان برنامه تجهیز بیمارستان شهید حیدری برای سال آینده در دست اقدام است و این بیمارستان در سال آینده ردیف اعتباری خواهد داشت.
وی گفت: ما در سطح استان برای نخستین بار در کشور پروژه های پنج گانه ای را در دست اجرا داریم که شامل توسعه بخش زایمان ، بخش اورژانس و کلینیک ویژه برای پزشکان و متخصصان است که با اجرایی شدن آنها وضعیت خوبی برای بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد .
وی با بیان اینکه همه این خدمات در حالی صورت گرفته که دولت درآمدهای نابسامان اقتصادی دارد اما بیمه ها هنوز بدهیهایشان را به ما پرداخت نکرده ان دتا ما بتوانیم خدمات خود را بیشتر ارائه دهیم اما با وجود این دولت هرگز در خدمات بخش سلامت کوتاهی نکرده است.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش