- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۵ مدرسه جدید در نهاوند احداث می شود

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش به همراه نماینده نهاوند در مجلس، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان از مراکز آموزشی و فضاهای آموزشی شهرستان نهاوند بازدید کردند.

 معاون وزیر آموزش و پرورش در این بازدیدها گفت: مقرر شد ۱۱ مدرسه با ۵۰ کلاس با اولویت تحویل در مهرماه در اختیار دانش آموزان شهرستان قرار بگیرد.

خان‌محمدی اظهار داشت: ۵۷۰۰ متر مربع مساحت این فضاهای آموزشی خواهد بود.

وی افزود: در سال‌های اخیر با مشارکت خیرین ۲۸ مدرسه در شهرستان ساخته شده است و در کل کشور از هر دو کلاس یک کلاس با مشارکت خیرین ساخته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۸ مدرسه کانکسی شهرستان ساماندهی شده و ۵۰ مدرسه در طرح تابستانی شهید عجمیان بهسازی، ساماندهی و زیباسازی می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: این کار یک نهضت ملی است و برای اولین بار در تابستان امسال اجرا می‌شود تا مدارس شاداب سازی شود و به یاد شهید عزیز روح الله عجمیان نام‌گذاری شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۹۸ و نیم درصد دانش آموزان ما تحت پوشش تحصیلی قرار دارند که از خدمات نظام است.

وی در خصوص بازدید از فضاهای آموزشی نهاوند افزود: از استخر دانش آموزی در نهاوند بازدید کردیم که قرار است بیش از ۳۵ هزار دانش آموز از آن استفاده کنند و امیدواریم در این هفته‌های اخیر به بهره برداری برسد که این طرح از پروژه های نیمه کاره چندین سال گذشته است.

 معاون وزیر اموزش و پرورش گفت: اعتبار این طرح از محل سفر ریاست جمهوری تامین و تصویب شده و امیدواریم هرچه زودتر به دانش آموزان تحویل داده شود.

خان‌محمدی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه کاره هم آغاز شده و کارهای عمرانی آنها با قدرت ادامه و تکمیل می شود.

وی اظهار داشت: ساخت ۵ مدرسه جدید نیز با همکاری و مشارکت بنیاد برکت در این شهرستان آغاز خواهد شد و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.