- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شهرستان نهاوند ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولیدات و اقتصاد دانش‌بنیان دارد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، ضرغام احمدوند در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان نهاوند اظهار کرد: ظرفیت‌های شهرستان نهاوند در بخش کشاورزی و گردشگری در استان و در کشور ویژه است و باید از این ظرفیت‌ها باید برای تولیدات دانش‌بنیان بهره‌ ببریم.

احمدوند ادامه داد: در بخش گردشگری نیز نهاوند ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به سراب‌ها و آثار تاریخی منحصر به فرد نهاوند اشاره کنیم که باید در اقتصاد دانش‌بنیان این ظرفیت‌ها را ویژه ببینیم.

فرماندار نهاوند گفت بحث تولید دانش‌بنیان شعار سال و فرموده مقام معظم رهبری است و وظیفه ماست که پیگیر تحقق منویات مقام معظم رهبری باشیم و همه ما به عنوان مسئولین شهرستان باید این مهم را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

احمدوند تاکید کرد: تولید دانش‌بنیان که مطرح می‌شود یعنی تولید مبتنی بر دانش و دانشگاه‌ها به عنوان جایگاه دانش باید یک تغییر و تحول جدی در آموزش و پژوهش‌ به وجود بیاورند.

وی با بیان این‌که نوآوری یکی از ارکان اساسی، دانش و فناوری است و می‌تواند دانش را به ثروت و درآمدزایی تبدیل کند، یادآور شد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و فنی‌وحرفه‌ای باید جلسات ستاد اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان را رصد و مصوبات این جلسات را پیگیری کنند.