سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 2308

 صدای نهاوند:

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان در حال حاضر بین ۲۰ تا ۲۵ کارت فعال بازرگانی در نهاوند وجود دارد از تاسیس اتاق بازرگانی در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، ، علی‌اصغر زبردست ظهر چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند با وجود منابع سرشار معدنی، آب، خاک، کشاورزی و صنایع تبدیلی و سایر امکانات به جایگاه واقعی خود نرسیده است به‌ طوری‌که در حال حاضر بین ۲۰ تا ۲۵ کارت فعال بازرگانی در نهاوند وجود دارد.

وی گفت: بعد از شروع فعالیت در اتاق بازرگانی استان هشت کمیسیون در این اتاق تشکیل شد که شامل کمیسیون‌های صادرات، گردشگری، صنایع تبدیلی و ماشین‌ آلات کشاورزی، عمرانی و خدمات فنی و مهندسی و کمیته تخصصی آب خاک و محیط‌ زیست، حمل‌و نقل جاده‌ای، حقوقی و قضایی از مهمترین کمیته‌های تشکیل‌ شده در اتاق همدان است که تا رسیدن به ۱۳ کمیته و کمیسیون مانند اتاق تهران، ۵ ظرفیت دیگر وجود دارد.

زبردست افزود: همدان به جایگاه واقعی خود در صادرات نرسیده است و باید برای فعال شدن در این بخش حداقل ۱۵ کرسی صاحب‌ نظر در مجلس اتاق بازرگانی ایران داشته باشیم تا بتوانیم از حقوق تولیدکنندگان بخش خصوصی دفاع کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان اظهار داشت: فعالان اقتصادی سال گذشته در استان همدان بیش از ۶۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک همدان و سایر گمرک‌های کشور صادر کردند که با فعال کردن سایر شهرستان‌ها مانند نهاوند می‌توان میزان تولید و صادرات را بیشتر کرد.

زبردست از لزوم آموزش به فعالان تجاری و اقتصادی برای تولید و صادرات خبر داد و گفت:مرکز آموزش اتاق بازرگانی همدان راه‌اندازی شده است و برای سهولت کار در شهرستان‌ها و راحتی آنها اگر تعداد فعالان به حدنصاب برسد برای آنها در شهرستان‌ها کلاس برگزار می‌شود.

 مهمترین مشکلات فعالان بخش خصوصی در نهاوند که در این جلسه مطرح شد بدهی به بانک‌ها، عدم استمهال وام‌ها، نبود نماینده گمرک و اتاق بازرگانی در شهرستان، ورشکستگی تعدادی از واحدهای تولیدی، پرداخت حق بیمه و مالیات و رکود بازار از مهمترین مشکلات بود که زبردست قول داد به‌زودی این مشکلات با پیگیرها در استان و کشور حل شود.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش