سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 2365

صدای نهاوند:

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند بابیان اینکه جشنواره موسیقی سنتی فجر فرصتی ویژه برای هنرمندان است، گفت:هجدهمین جشنواره موسیقی فجر به مدت ۲ روز در نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، محمود مصباح ظهر شنبه در نشست خبری جشنواره موسیقی فجر که به میزبانی شهرستان نهاوند برگزار می شود، گفت: اجرا و برگزاری جشنواره‌ها ازجمله وظایف و تکالیف ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

محمود مصباح با بیان اینکه در ۱۲ سال گذشته جشنواره موسیقی سنتی فجر تنها در همدان اجرا می‌شد که در سال جاری با رایزنی‌های صورت گرفته با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان میزبانی هجدهمین دوره جشنواره موسیقی فجر با شعار عدالت فرهنگی به شهرستان نهاوند واگذار شد، عنوان کرد: در سال جاری برگزاری جشنواره‌ها در سطح شهرستان‌های استان به‌صورت مساوات تقسیم‌بندی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند ادامه داد: جشنواره موسیقی سنتی فجر از روز ۱۳ بهمن‌ماه سال جاری به مدت دو روز در نهاوند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان حاضر در جشنواره روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دو گروه تک‌نواز و گروه نوازی هنرنمایی خواهند کرد، افزود: بعدازظهر روز چهار شنبه اختتامیه جشنواره با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار می شود.

مصباح ادامه داد: گروه منتخب این جشنواره در پایان برای حاضران هنرنمایی خواهند کرد و در پایان از منتخبین با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و وجه نقدی تقدیر می‌شود.

وی بابیان اینکه از شهرستان‌های دیگر استان نیز گروه هم نواز و تک‌نواز در این جشنواره حضور دارند، گفت: شهرستان همدان با دو گروه هم‌نوازی و تک‌نواز، شهرستان نهاوند یک گروه هم‌نوازی و ۱۰ تک‌نواز، شهرستان ملایر ۲ تک‌نواز، شهرستان تویسرکان ۵ تک‌نواز، اسدآباد یک گروه و ۵ تک‌نواز و شهرستان بهار با یک تک‌نواز به استقبال جشنواره خواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۵۷ تک‌نواز و ۳۵ گروه نواز در این جشنواره شرکت دارند، گفت: از ابتدای دی تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری ۳۰۰ اثر به دبیرخانه آثار ارسال‌شده و ۶۵ اثر آن به جشنواره راه پیدا کردند.

وی به برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی شهرستان هم‌زمان با جشنواره موسیقی اشاره کرد و گفت: امیدواریم برنامه‌های دهه فجر سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته مورد استقبال و اقبال عمومی شهروندان قرار گیرد.

وی بابیان اینکه داوری و بازبینی آثار توسط قادر شهسواری، فرزاد مباشری، سیاوش دیهمی، حسین و حسن زندی، سیامک اختر و عباس نوروز گل از داورین استان انجام‌شده است، گفت: در زمان اجرای هنرمندان نیز بهنام وادانی، سعید ثابت و فرهاد احمدی از تهران داوری جشنواره را عهده‌دار هستند.

مصباح بابیان اینکه با آغاز این جشنواره و اتمام آن سایر برنامه‌های اداره ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند تا ۱۹ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در این مدت بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی همچون تئاتر، موسیقی، نمایشگاه‌های کتاب و غیره برگزار می‌شود.

مصباح در پایان گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در این ایام برخی فیلم‌های مطرح سینماهای کشور ازجمله محمد رسول‌الله(ص) نیز در نهاوند به اکران عمومی گذاشته می شود.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش