مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 2388

صدای نهاوند:

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه تاریخ  درخشان نهاوند ناشناخته مانده است گفت: در حال پیگیری و تلاش هستیم تا نام نهاوند بعنوان اولین شهری که در کشور مجسمه شاه را سرنگون کرد در تاریخ ثبت شود.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند ظهر یکشنبه در نشست کمیته خدمات سفر نوروزی شهرستان نهاوند گفت: استفاده از توان بخش خصوصی و واگذاری سراب‌ها و اماکن گردشگری باید منجر به آسیب رسیدن به اصل اثر نباشد.

وی بااشاره به ساماندهی سراب‌های شهرستان نهاوند، گفت: در این زمینه طرح‌هایی تهیه و کمیته میراث فرهنگی استانداری تعدادی از آن‌ها را تأیید کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته طبق مصوبات موجود برخی از سراب‌های شهرستان ساماندهی شده‌اند، عنوان کرد: رونق گردشگری و جذب گردشگر مستلزم همکاری ادارات استانی و شهرستانی است.

کریم حمیدوند بابیان اینکه جذب توریست در کشور به نتیجه‌گیری اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است سرعت می بخشد، گفت: شهرستان نهاوند بعد از استان همدان از لحاظ قدمت دارای پتانسیل و توانمندی قابل توجهی است و دستگاه‌های اجرایی ملزم به انجام وظایف خود در جذب توریست و گردشگر داخلی و خارجی هستند چراکه نهاوند دارای مکان‌هایی مناسب و تاریخی است که کم‌تر مطرح‌شده‌اند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه حمام حاج‌آقا تراب اثری تاریخی محسوب می‌شود که باید به نحو احسن از آن نگهداری کرد، گفت: اماکن تاریخی شهرستان نهاوند آن‌چنان‌که شایسته است مورد کاوش قرار نگرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اماکن تفریحی زمانی حائز اهمیت است که بتوان در کنار آن ایجاد اشتغال کرد، گفت: در این مکان‌ها با سرمایه اندک می‌توان درآمدی قابل‌توجه کسب کرد اما در این میان باید مسئولان نسبت به انجام برخی مساعدت‌ها نگاه تعاملی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اشخاص و افراد نباید برای کسب درآمد منابع و اماکن تاریخی را تخریب کنند، عنوان کرد: ساماندهی دست‌فروش‌ها نیز در شهرستان باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در راستای اجرای هرچه بهتر خدمات نوروزی ۱۰ کمیته در شهرستان تشکیل‌شده که وظیفه زمینه‌سازی مناسب برای گردشگران و شهروندان را در ایام پایانی سال و ایام نوروز دارند، گفت: نظارت بر بازار خرید شب عید از نیمه اسفند آغاز تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی گفت: اسکان مسافران نوروزی در شهرستان به عهده اداره آموزش‌وپرورش است که باید اهداف خود را با دیدی گسترده و در راستای رونق بخشی به هتل‌های شهرستان برنامه‌ریزی کند.

وی گفت: در بهار و تابستان سال جاری افزون بر دو هزار و ۸۵۰ نفر از ظرفیت خدمات رفاهی خانه معلم و مدارس شهرستان نهاوند استفاده کرده‌اند که باید مسئولان تعدادی از مسافران را نیز برای توسعه و رونق اقتصادی شهرستان به سمت هتل‌ها هدایت کنند.

وی بابیان اینکه از ابتدای اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی وارد عمل می‌شوند، گفت: داروخانه‌های شهرستان باید به‌صورت نوبتی و به‌صورت شبانه‌روزی و ثابت در ایام نوروز به شهروندان و مسافران ارائه خدمت کنند.

کانال صدای نهاوند

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. محمدرضا گفت:

    شهر عزیزم نهاوند عاشقانه دوستت دارم

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش