- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

فرماندار نهاوند:
تندیس شهدای گروه ابوذر نهاوند ساخته می شود

صدای نهاوند:

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: قرار است به زودی تندیس این شهدای عزیز توسط شورای شهر نهاوند و فرمانداری نهاوند ساخته شده و در مکانی مناسب نصب شود.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند ظهریک شنبه در جمع اعضای خانواده شهدای انقلابی گروه ابوذر نهاوند با اشاره به رشادت و شجاعت مثال‌زدنی مردم نهاوند به ویژه گروه انقلابی ابوذر نهاوند اظهار کرد: گروه انقلابی ابوذر متشکل از ۶ جوان مومن و انقلابی بودند که با تمام توان با هدف مقابله با عناصر رژیم منحوس پهلوی فعالیت کردند و در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه استمرار انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست، گفت: هر آنچه در توان داریم باید برای نهادینه کردن فرهنگ شهامت و ایثارگری و شهادت‌طلبی در جامعه به کار ببندیم زیرا ایران اسلامی به‌واسطه داشتن این تفکرات ارزشمند به موفقیت رسیده است.

فرماندار نهاوند ادامه داد: جوانان انقلابی گروه ابوذر توانستند در دوران خفقان رژیم منحوس طاغوت، چنان ترسی بر پیکره رژیم منحوس پهلوی بیندازند که شاه خائن خود وارد عمل شده و حکم تیرباران این جوانان مومن و شجاع را صادر کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما نتوانسته‌ایم آن طور که باید از این شهدا تجلیل و قدردانی کنیم، گفت: نباید برای شناساندن افکار، اندیشه و منش آنها به نسل جوان و نوجوان از هیچ تلاشی فروگذاری کنیم.

حمیدوند تصریح کرد: هرچه بتوانیم افکار و اندیشه شهدا و ایثارگران را به نسل نوجوان و جوان انتقال دهیم به همان اندازه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن موفق شده‌ایم.

 

وی گفت: شهدای گروه انقلابی ابوذر با تشکیلات منظم و تحت رهبری شهید عالیقدر شهید جاویدالاثر حاج محمد طالبیان به عنوان معلم این گروه توانستند لرزه بر پیکره رژیم شاه خائن بیندازند و ثابت کنند که ظلم و جور نابودشدنی است.

حمیدوند افزود: شهدای گروه ابوذر بعد از انجام چند مأموریت موفق، یکی پس از دیگری دستگیر شدند و در سحرگاه ۳۰ بهمن سال ۵۲ به دستور مستقیم شاه خائن به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی در پایان سخنانش گفت: قرار است به زودی تندیس این شهدای عزیز توسط شورای شهر نهاوند و فرمانداری نهاوند ساخته شده و در مکانی پرتردد نصب شود.

کانال صدای نهاوند [1]