سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 2395

صدای نهاوند:

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: حمام حاج آقاتراب به عنوان نگین گردشگری نهاوند به محلی برای ریختن  زباله تبدیل شده است.

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: حمام حاج آقا تراب نهاوند یکی از مراکز  مهم گردشگری شهرستان نهاوند محسوب می شود  که به عنوان نگین گردشگری نهاوند شناخته می شود.

وی گفت: هر ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی از این مکان تاریخی بازدید می‌کنند که متأسفانه در فضای بیرونی این اثر تاریخی یک سطل زباله تعبیه نشده است.

*مشکل روشنایی حمام آقاتراب حل شود

وی تاکید کرد: این مکان گردشگری روشنایی لازم و مطلوب ندارد، بنابراین برای حل مشکلات آن نیازمند توجه بیشتر و همکاری دستگاه‌های مربوطه در شهرستان هستیم.

جانجان در ادامه به ضرورت ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: نهاوند صنعتگران خوبی دارد و در بعضی از رشته‌ها مانند گلیم‌بافی سرآمد است که این هنرمندان باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: برای حمایت از این هنرمندان ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و عرضه سوغات شهرستان از ضروریات محسوب می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند خاطر نشان کرد: ایجاد بازارچه‌های دائم صنایع دستی و سوغات برای جذب گردشگران به ویژه در فصول گردشگری بسیار تأثیرگذار است.

*زمین تأمین شود، بازارچه‌های دائمی صنایع دستی ایجاد می‌شود

وی ادامه داد: در صورتی که با همکاری مسئولان زمینی در اختیار اداره میراث فرهنگی قرار بگیرد، بازارچه‌های دائمی صنایع دستی را ایجاد خواهیم کرد زیرا تصرف زمین برای احداث این بازارچه‌ها نیاز به اعتبارات زیادی دارد که این امر در توان اداره میراث فرهنگی نهاوند نیست.

جانجان تصریح کرد: امسال دولت و ادارات در تنگناهای مالی قرار داشتند که بحث گردشگری نیز از این موضوع متأثر شد، امیدواریم با به فرجام رسیدن برجام صنعت گردشگری نیز بهره لازم را در این زمینه ببرد.

وی با بیان اینکه گردشگری نهاوند با وجود برخورداری از ظرفیت‌های لازم به جای مطلوب و شایسته خود نرسیده است، اضافه کرد: در سال جاری اداره میراث فرهنگی شهرستان نهاوند بیشترین توان خود را صرف کارهای زیربنایی در حوزه گردشگری کرده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند در ادامه به بحث واگذاری سراب‌های شهرستان نهاوند به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در واگذاری سراب‌ها نمی‌توانیم به تنهایی ورود کنیم و به کمک بخش خصوصی نیز در این زمینه نیاز داریم.

وی ادامه داد: در خصوص واگذاری سراب‌های شهرستان نهاوند به بخش خصوصی چند سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند و در این زمینه نیز طرح ارائه داده‌اند.

جانجان رونق گردشگری را مقوله‌ای فراسازمانی دانست و گفت: یک اداره به تنهایی نمی‌تواند باعث رونق گردشگری شود و برای ایجاد رونق گردشگری نیازمند عوامل مختلفی هستیم.

*ساماندهی بهتر سراب‌های نهاوند در گرو همکاری ادارات

وی تاکید کرد: رونق گردشگری و جذب گردشگر نیازمند عوامل مختلفی چون راه‌های مواصلاتی مناسب، ایجاد زیرساخت‌ها، هتل‌ها و مهمانسراها، مبلمان شهری مناسب و … است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند اظهار داشت: ظرفیت گردشگری شهرستان نهاوند بعد از استان همدان از سایر شهرهای دیگر استان بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت چند اداره دو سراب گیان و گاماسیاب ساماندهی شده است که برای ساماندهی بهتر سراب‌های شهرستان به همکاری همه ادارات و مسئولان نیاز داریم.

کانال صدای نهاوند

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش