- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

پروژه‌های آموزشی نهاوند باید با برنامه‌ریزی منسجم و فوری به سرانجام برسند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، علیرضا نثاری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، با تأکید بر ضرورت اجرای سریع پروژه‌های عمرانی و آموزشی گفت: در قالب نهضت توسعه عدالت، ۷ پروژه مهم با ۴۴ کلاس درس در شهرستان تعریف شده که بخشی هنوز آغاز نشده، برخی نیمه‌تمام مانده و تعدادی دیگر نیازمند تسریع جدی هستند. هر دستگاه باید دقیقاً بداند سهم و وظیفه‌اش چیست تا در جلسه بعد، خروجی کارها شفاف باشد.

وی با بیان اینکه تأخیر در تکمیل طرح‌ها روحیه دانش‌آموزان و کیفیت آموزش را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، افزود: تأمین تجهیزات هوشمندسازی، سرویس‌های بهداشتی استاندارد، محوطه‌سازی، و سیستم گرمایشی ایمن از اولویت‌های فوری شهرستان است. امروز تنها درصد کمی از مدارس به تجهیزات هوشمند مجهزند و بسیاری از امکانات موجود فرسوده و قدیمی است.

نثاری به موضوع سرانه آموزشی و جذب معلمان نیز پرداخت و گفت: با رئیس سازمان نوسازی استان و رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور مکاتبه و مذاکره داشتم تا علاوه بر سهمیه‌های موجود، سهمیه ویژه‌ای برای جذب نیروهای بومی در نظر گرفته شود. شرایط اقتصادی کشور باعث شده برخی دانش‌آموزان از مدارس غیرانتفاعی به دولتی منتقل شوند و ما باید آمادگی پاسخگویی به این افزایش ظرفیت را داشته باشیم.

نماینده نهاوند با اشاره به عقب‌ماندگی در ایجاد فضاهای ورزشی مدارس اظهار داشت: در بحث زمین‌های چمن مصنوعی مدارس تنها پنج یا شش فضا در سطح شهر فعال است که قابل قبول نیست. همچنین اردوگاه دانش‌آموزی و زمین چمن گل‌زرد باید تعیین‌تکلیف شود. این کمبودها هم در مدارس شهری و هم در مدارس روستایی به‌شدت احساس می‌شود.

وی با انتقاد از وضعیت نامطلوب سرویس‌های بهداشتی، محوطه‌ها و سرویس ایاب‌وذهاب مدارس در برخی مناطق گفت: بیش از ۶۴ مدرسه سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند که باید با برنامه‌زمان‌بندی روشن، تا پایان کار به استاندارد برسند. این موضوع به هیچ وجه قابل تعویق نیست.

نثاری با اشاره به وضعیت معلمان و مربیان پیش‌دبستانی، مربیان قرآنی و نیروهای حق‌التدریس اشاره کرد و گفت: قانون تبدیل وضعیت این عزیزان تصویب و ابلاغ شده است، اما اجرای کامل آن نیازمند پیگیری جدی است. علاوه بر آن، باید از ظرفیت بازنشستگان آموزش و پرورش استفاده بهینه شود تا تجارب ارزشمند آنان در خدمت ارتقای کیفیت آموزش قرار گیرد.