سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 2707

صدای نهاوند:

رئیس سازمان تأمین اجتماعی نهاوند از بیمه ۲ هزار و ۳۴۷ کارگر ساختمانی در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش صدای نهاوند، غلامرضا بیات اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۴۷ کارگر ساختمانی در شهرستان نهاوند زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: از سال ۸۹ که بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است، ۴ تا ۵ هزار کارگر ساختمانی متقاضی بودند که زیر پوشش بیمه قرار بگیرند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی نهاوند تصریح کرد: با توجه به تقاضای کارگران ساختمانی، عده‎ای از آنها زیر پوشش قرار گرفتند و عده‎ای از آنها به خاطر سهمیه محدود شهرستان بلاتکلیف بودند که در سال جاری تعداد ۵۴۶ کارگر ساختمانی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی بیان داشت: مابقی این تعداد نیز از طریق انجمن صنفی کارگران شهرستان نهاوند تشکیل پرونده داده‎اند که سعی می‎کنیم تا پایان سال این تعداد نیز زیر پوشش قرار بگیرند.

بیات اضافه کرد: در شهرستان نهاوند تمام کارگران ساختمانی متقاضی که تا پایان سال ۹۰ دارای کارت مهارت فنی و حرفه‎ای هستند زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‎اند.

وی ادامه داد: کارگران متقاضی سال ۹۱ تا ۹۳ نیز تا پایان سال جاری زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

رئیس تأمین اجتماعی نهاوند خاطر نشان کرد: همچنین بیمه کارگران ساختمانی متقاضی سال ۹۴ نیز به سال ۹۵ موکول خواهند شد تا در سال ۹۵ کارت مهارت آنها به ‎روز شود و زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: تا پایان سال ۹۴ تلاش خواهیم کرد ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارگر ساختمانی دیگر نیز زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

بیات در ادامه افزود: کارگرانی که در حرفه‎های مختلف صنعت ساختمان دارای کارت مهارت فنی و حرفه‎ای هستند به شرط اشتغال در صنعت ساختمان می‌توانند درخواست بیمه بدهند و حق بیمه آنها ۲۷ درصد است که ۲۰ درصد آن را دولت از طریق یارانه پرداخت می‌کند و ۷ درصد آن را باید خود کارگر پرداخت کند.

وی به بیمه کشاورزان شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نهاوند به عنوان قطب کشاورزی محسوب می‎شود ولی متأسفانه تعداد کشاورزان زیر پوشش بیمه انگشت‌شمار هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر از طریق انجمن صنفی کشاورزان شهرستان، ۸۰ تا ۹۰ پرونده در دست اقدام داریم که از اسفندماه سال جاری با بررسی پرونده‎ها و بازرسی از زمین‎های کشاورزی این تعداد پرونده نیز زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: حق بیمه کشاورزان نیز مانند حق بیمه کارگران ساختمانی ۲۷ درصد است که ۲۰ درصد بر عهده دولت و هفت درصد آن بر عهده بیمه‎شده است.

بیات در ادامه به بیمه قالیبافان شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۸۰ نفر از قالیبافان شهرستان نهاوند زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: در شهرستان نهاوند ۷ هزار و ۹۳ بیمه شده اجباری، ۷۴۱ بیمه شده اختیاری، مشاغل آزاد و مددجو یک‎هزار و ۶۷۶ نفر، بیمه بیکاری ۲۱۶ نفر، راننده ۲ هزار و ۵۵۱ نفر، نویسنده ۴۸ نفر، خادمان مساجد ۱۱۵ نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

کانال صدای نهاوند

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش