سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 2779

صدای نهاوند:

الکساندر لازوتکین (Aleksandr Lazutkin ) فضا نورد برجسته روسی که به همراه همسرش برای سخنرانی در انجمنهای نجوم چهار شهر به ایران سفر کرده است روز شنبه در جمع دانش آموزان نهاوند حضور یافت و در ارتباط با فضا نوردی برای آنان سخنرانی کرد.

به گزارش صدای نهاوند، لازووتکین که یکی از فضانوردان فعال در زمینه های اجتماعی و بنیانگذار مرکز همکاریهای فضایی سیاره زمین می باشد در این مراسم در ارتباط با مراحل مختلف آموزش فضا نوردی، شرایط ایستگاههای فضایی، کارها و تحقیقاتی که آنان در فضا انجام می دهند و دانش مورد نیاز برای این رشته مهم مطالبی را برای دانش آموزان بیان کردند.
وی گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در رابطه با فضا وجود دارد حالت بی وزنی است و اگر بتوان جاذبه مصنوعی را در فضا تولید کرد انسان می تواند سالها در فضا زندگی نماید اما در حال حاضر انسان می تواند دو سال در فضا زندگی کرده و بعد از بازگشت به زمین زنده بماند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی می گویند سفر به مریخ بازگشت ندارد افزود: مساله سفر بی بازگشت به مریخ طرح یک شرکت می باشد و متخصصان اعلام کرده اند فعلا نمی توانند سفینه ای را طراحی کنند که پس از رسیدن به مریخ بتواند به زمین بازگشت داشته باشد اما افرادی داوطلب دوست دارند که پرواز یک طرفه ای داشته باشند.
وی اظهار کرد: تا زمانی که شرایطی فراهم نشود که سفر دو طرفه باشد مطمئن هستم هیچکس چنین سفری را انجام نخواهد داد .
وی درباره شرایط لازم برای فضانورد شدن اظهار کرد: اکنون در ایستگاه فضایی بین المللی فضا نوردانی به آنجا سفر می کنند که کشورشان اصلا برنامه فضایی ندارند لذا مطمئن هستم که تمام انسانها از کشورهای متعدد اگر بخواهند فضا نورد شوند هیچ چیز نمی تواند مانع کار آنها شود.
وی خطاب به دانش آموز گفت: شما دانش آموزان با استعدادی هستید و الان زمینه های پیشرفت علمی برای شما فراهم شده است لذا باید با کسب علم و دانش و افزودن اطلاعات علمی خودتان در این راه قدم بردارید و مطمئن باشید در صورت اراده کسی نمی تواند مانع شما شود.
وی در ارتباط با اینکه کسانی که فضا نورد می شوند به دنبال برقراری صلح در دنیا هستند افزود: اگر ما بتوانیم تمام روسای جمهور کشورها را در سفینه ای جمع کنیم و به فضا بفرستیم آنها از آن بالا متوجه می شوند که آنها عضو کوچکی از یک سیاره هستند و سیاره زمین نیز عضو کوچکی از یک عظمت لایتناهی می باشند.
الکساندر لازوتکین در ۳۰ اکتبر۱۹۵۷ در مسکو به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۵ دبیرستان را به پایان رساند. در سال ۱۹۸۱ به عنوان مهندس مکانیک با تخصص مکانیک تجهیزات پروازی از پژوهشکده حمل و نقل هوایی مسکو فارغ التحصیل شد. وی از آوریل سال ۱۹۸۱ به عنوان مهندس در بخش شماره۶۰۷ پژوهشکده حمل و نقل هوایی مسکو کارمی کرد.
از ۱۴ نوامبر ۱۹۸۴ در انرگیا مشغول به کار شد. وی آموزش سامانه های مختلف به فضانوردان آینده از جمله سامانه مختلف که برای راهپیمایی فضایی به کار می رفت بر عهده داشت.
وی هشتاد و ششمین فضانورد روسیه است که اکنون در بخش های جانبی فضایی در این کشور مشغول کار است. سفر الکساندر لازوتکین با حمایت دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه تدارک دیده شده و قرار است که این فضا نورد روسی از شهرهای تهران ، نهاوند ، اصفهان و دامغان دیدن نماید و در محافل علمی و دانشجویی سخنرانی نماید .

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش