- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

واحدی:
نماینده ای که با بی قانونی به مجلس برود، با بی قانونی هم کشوررا به چالش می کشد/تصاویر

صدای نهاوند:

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان نهاوند اظهار داشت: نماینده ی که با بی قانونی  وارد مجلس شود، با بی قانونی هم مملکت را به چالش می کشد.

IMG_4014

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، خدادادواحدی عصر روز یک شنبه در جلسه پرسش و پاسخ، با نخبگان، دانشجویان و مردم شهرستان نهاوند اظهار داشت: مردم شهرستان نهاوند خودشان باید انتخاب اصلح را تشخیص داده و خودشان سرنوشت منطقه و کشور را رقم بزنند.

واحدی گفت: ما نباید انتظار داشته باشیم که نماینده کارهای شخصی ما را انجام دهد، و وظایفی که بر عهده و اختیار قوه مجریه می باشد را انجام دهد. بلکه بر اساس قانون نماینده موظف است در خدمت توسعه و پیشرفت مردم شهرستان نهاوند از طریق قانون گذاری درست و قوی در مجلس باشد

نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان نهاوند گفت: نماینده مردم باید بعنوان یک حلقه واسطه برای کارها و امورات قانون گذاری عمل کند و از طریق رایزنی و پیگیری موانع و کمبودهای توسعه و پیشرفت شهرستان را رفع کند.

خداداد واحدی با اشاره به اینکه و ظیفه و جایگاه مدیر اجرایی با قانونگذار کاملا مشخص و معلوم است تاکید کرد: قانونگذاران معمولا مدیران خوبی برای انجام کارهای اجرایی نیستند و باید وظایف یک مدیر اجرایی را با یک قانون گذار کاملا از هم جدا کرد.

واحدی ادامه داد: من در اینجا به مردم مومن و انقلابی شهرستان نهاوند قول می دهم که دیگر نگذارم هیچ حقی حتی به اندازه سر سوزنی از حقوق مردم شهرستان نهاوند کم شود.

IMG_4016

وی با انتقاد از فرصت های از دسته رفته جهت استفاده و بهره برداری از ظرفیت های موجود شهرستان نهاوند گفت: نهاوند می تواند علاوه بر پتانسیل های بالای خود مانند کشاورزی و شیلات در استفاده  ازسه پتانسیل  جوانان برومند، منابع گردشگری و افتخار دروازه ورود اسلام به ایران برای پیشرفت و توسعه بهتر استفاده کند.

نامزد انتخابات مجلس نهاوند افزود: یکی از مواردی که باید کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با آن آشنا باشند وظایف یک نماینده مجلس است. متاسفانه بسیاری از مردم و گاها خود نماینده‌ها امور اجرایی را جزء وظایف نماینده مجلس می‌دانند در حالی که این وظایف بر عهده دستگاه های دولتی و قوه مجریه می‌باشد.

واحدی بیان داشت: هنگامی که نمایندگان مجلس در محافل عمومی حضور می یابند مردم تقاضای وام ، تامین جهیزیه و پرداخت هزینه درمان و هزاران مورد دیگر را از او طلب  طلب دارند و تمام نارسایی‌های شهرستان را از عملکرد نماینده می‌بینند، در حالیکه پرداختن به این مسایل از حیطه وظایف نمایندگان مجلس خارج است.

وی تاکید کرد: از این رو لازم است در آستانه انتخابات و در پیش بودن تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مردم در خصوص وظایف نمایندگان و اهمیت اختیارات آنها اطلاعات لازم را کسب کنند.

خداداد واحدی در پایان اظهار داشت: مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری ها، قانونگذاری ها، برنامه ریزی ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد. مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری ها و مظهر اراده ملی است.

IMG_4015

کانال صدای نهاوند