سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 2852

صدای نهاوند:

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در همدان با بیان اینکه حضور در انتخابات مصداق نصرت الهی است، گفت: حضور در انتخابات یعنی دفاع از حریم اهل‌بیت و حضرت زینب(س) زیرا می‌توان با حضور پرشور زمینه‌سازی ویژه‌ای برای آینده‌ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور داشت.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، آیت الله علی رازینی در جمع مردم شهرستان نهاوند در مسجد جوانان(حسینیه شهید حیدری)با تأکید بر اینکه نظام ولایت به عنوان یک نظریه روشن و شفاف مورد توجه سیاستمداران دنیاست، افزود:  این مردم با استقامت خود از زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس و با ماندن درصحنه پیروزی را از آن خود کردند چراکه می دانند حضور در انتخابات مصداق نصرت الهی است.

آیت الله علی رازینی با تأکید بر اینکه نظام ولایت به عنوان یک نظریه روشن و شفاف مورد توجه سیاستمداران دنیاست، افزود: در قانون اساسی در سال ۵۹ در خصوص رهبری این اصل وجود داشت که یک نفر یا شورایی متشکل از یک تا پنج نفر رهبری جامعه را بر عهده داشته باشند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در همدان افزود: امام (ره) در سال آخر حیات خود به این نتیجه رسیدند که در قانون اساسی نارسایی‌هایی وجود دارد و حضرت امام(ره) این شکل قانون را دارای نقص می‌دانست چراکه مدیریت شورایی در ابتدای انقلاب امتحان خود را پس داد و موفقیت‌آمیز نبود بنابراین چند مسئله را برای اصلاح مشخص کردند که در قانون اساسی سال ۶۸ اصلاحات انجام گرفت.

وی عنوان کرد: بر اساس تغییرات صورت گرفته، مردم نمایندگان خود را در خبرگان رهبری انتخاب و خبرگان نیز وظیفه انتخاب رهبر را در زمان نبود ایشان انجام می‌دهند.

جایگاه رهبری در قانون اساسی کشور بسیار محکم و استوار است

آیت الله علی رازینی با بیان اینکه جایگاه رهبری در قانون اساسی کشور بسیار محکم و استوار و انقلاب ما و جمهوری اسلامی ایران براساس مردم سالاری دینی است، گفت: این موضوع در دنیا نیز جا افتاده و اکنون نیز بیش از ۳ دهه می‌گذرد که پابرجا است و تمام دنیا به عنوان ایده‌ای نو آن را پذیرفته‌اند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در همدان با بیان اینکه بر این اساس همواره باید این آمادگی وجود داشته باشد تا کشور در شرایط مناسب مدیریت شود، گفت: قانون اساسی، قانونی جامع است به طوری که همه احتمالات از جمله نبود رهبر را پیش‌بینی کرده بنابراین همواره باید مجلس خبرگان آماده باشد تا در زمان خاص انتخاب درست را انجام دهد.

وی با بیان اینکه رهبری نظام علاوه بر محبوبیت مردمی باید واجد شرایطی باشد چرا که برای تبعیت کردن و در رأس امور قرار گرفتن شرایطی از جمله احراز به علم و تقوا وجود دارد، افزود: بر این اساس فردی انتخاب می‌شود که آشنایی بیشتری با احکام خدا دارد.

حضور رهبر در رأس امور، به قوا مشروعیت می بخشد

وی تاکید کرد: ولایت فقیه در رأس قوای سه گانه قرار می‌گیرد و حضور رهبر در رأس امور، به قوا مشروعیت می بخشد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که رهبری توسط مجلس خبرگان انتخاب می‌شود و همه امور کشور را هدایت می‌کند و قوت کشور ما در طول حدود ۴ دهه نیز وجود رهبری با درایت و لایق است، عنوان کرد: مسئله ولایت فقیه بسیار مهم است و مردم ولایت فقیه را نه به صورت مستقیم بلکه از طریق انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌کنند.

رازینی با بیان اینکه هیچگاه نمی‌توان کشور را به صورت شورایی اداره کرد، افزود: شورای رهبری نه مبانی استدلالی درستی دارد و نه از نظر قانون اساسی درست است ضمن اینکه طرح  آن در فضای کنونی که کشور نیازمند وحدت است کار صحیحی نیست.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در همدان با بیان اینکه در دوره‌ای قرار داریم که دشمنی‌های دشمنان ایران آشکار شده عنوان کرد: در این شرایط باید با وحدت در داخل کشور و تقویت اتحاد خود و با هم‌پیمانان در خارج کشور، مراقب توطئه‌ها باشیم.

بهترین راه حفظ وحدت ملی حضور پرشور درانتخابات است

وی با تأکید بر اینکه بهترین راه حفظ وحدت ملی حضور پرشور درانتخابات است، بیان کرد: طبق توصیه رهبری نیز هر کس می‌خواهد کشورش را بیمه کند در انتخابات شرکت کند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در همدان با بیان اینکه اکنون عضو کمیسیون آئین نامه مجلس خبرگان هستم، گفت: این کمیسیون اصلاحات لازم را در خبرگان بررسی و آماده می‌کند و بر خلاف نهادهای دیگر که مجلس شورای اسلامی برای آنها مقررات تصویب می‌کند، در مجلس خبرگان این‌گونه نیست، ضمن اینکه خبرگان به عنوان مشاوره برای رهبری عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نتایج جلسات مجلس خبرگان به رهبری اعلام می‌شود، گفت: در مورد فراکسیون‌هایی که در مجالس دیگر وجود دارد نیز این مطلب در خبرگان نیست چرا که در این مجلس نیازمند وحدت هستیم و تاکنون نیز گرایش‌های متعدد در آن نداشتیم.

باید همه افراد در دولت و عموم از شورای نگهبان حمایت کنند

وی در ادامه با بیان اینکه با دادن وظیفه کنترل قانون اساسی به شورای نگهبان جلوی کودتاهای خزنده گرفته شده است، عنوان کرد: با توجه به دو وظیفه مهمی که شورای نگهبان بر عهده دارد باید همه افراد در دولت و عموم از شورای نگهبان حمایت کنند

وی شعار انتخاباتی خود را اینچنین عنوان کرد که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت آسیب نبیند» و گفت: به دلیل اینکه عضویت در خبرگان تنها شغل من نیست نتوانستم به دفعات در جمع مردم همدان حضور داشته باشم ولی در مسائل مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان در کنار مسئولان قرار گرفتم.

آیت‌الله علی رازینی با بیان اینکه یکی از حساس‌ترین ایام تاریخ، انقلاب اسلامی است و در حال حاضر که ۳۷ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد مردم این کشتی پرتلاطم را به اینجا رسانده و مقام معظم رهبری را حمایت و همراهی کرده‌اند، افزود: در هفتم اسفندماه سال جاری مردم ایران اسلامی بار دیگر به‌صورت منسجم و یک‌صدا به آرمان‌ها و ارزش‌های ایران اسلامی با شرکت در این حماسه شکوهمند رأی آری می‌گویند.

مردم ایران اسلامی در دو انتخابات پیش رو باید افراد و اشخاص اصلح را انتخاب کنند

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در دو انتخابات پیش رو باید افراد و اشخاص اصلح و اشجع را انتخاب کنند، گفت: حضور در انتخابات یعنی دفاع از حریم اهل‌بیت و حضرت زینب(س) زیرا می‌توان با حضور پرشور زمینه‌سازی ویژه‌ای برای آینده‌ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور داشت.

وی ضمن اشاره به نقش بانوان در جامعه پیش از انقلاب و زمان دوران دفاع مقدس، گفت: حضرت زینب و فاطمه زهرا(س) اسوه این میدان بودند و با نقش بی‌بدیل خود راهی روشن برای بانوان ما برجای گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه با شرکت در انتخابات کشور در زمینه‌های مختلف بیمه خواهد شد، گفت: با شرکت در انتخابات تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن بر زمین می‌ماند و حضور ملت در انتخابات روحی تازه در کالبد جامعه می دمد و آینده‌ای روشن‌تر از پیش را رقم می‌زند.

وی بابیان اینکه اگر مردم نباشند کارها پیش نمی‌رود، گفت: در آیات و روایت و همچنین توصیه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به اجتماعات و حضور توجه ویژه‌ای شده است.

آیت‌الله علی رازینی عنوان کرد: این مردم با استقامت خود از زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس و با ماندن درصحنه پیروزی را از آن خود کردند چراکه می دانند حضور در انتخابات مصداق نصرت الهی است.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش