- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۶۳٫۱۳ درصد مردم شهرستان نهاوند در انتخابات شرکت کردند

صدای نهاوند:

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۶۳٫۱۳ درصد مردم شهرستان نهاوند در انتخابات شرکت کردند، افزود: ۱۴۸ هزار و ۴۰۱ نفر در شهرستان نهاوند واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد ۹۳ هزار و ۶۹۱ آراء مأخوذه به دست آمد.

به گزارش صدای نهاوند، محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح نتایج نهایی به دست آمده از انتخابات پرداخت و اظهار کرد‌: باید حماسه انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری را تبریک و تهنیت بگوییم.

وی با تأکید بر اینکه برآیند انتخابات، پیروزی نظام و مردم است، افزود:‌ مردم پیام همدلی و همزبانی را که مقام معظم رهبری، سال ۹۴ را به این نام مزین فرمودند در عرصه داخلی نشان دادند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه مردم با حضور در انتخابات پیام استقامت خود را به جهانیان رساندند، تصریح کرد: مردم سخنان و پیام‌های خود را در پای صندوق رأی اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تجلیل افکار عمومی جهان از حضور مردم، از ویژگی‌های این دوره از انتخابات بود، ادامه داد:‌ مردم از آغازین ساعات صبح حضوری پررنگ داشتند و باید از همه عوامل تأثیرگذار چون هیأت‌ اجرایی و نظارت، کاندیداها و رسانه‌ها در حضور پرشور مردم قدردانی کرد.

الهی‌تبار در تشریح حوزه‌های هفتگانه انتخابات مجلس در استان همدان خاطر نشان کرد: در شهرستان ملایر از ۲۳۶ هزار و ۵۰ نفر واجد شرایط، ۱۲۹ هزار و ۹۵۶ رأی به صندوق‌ها ریخته شده که نشان از مشارکت ۵۵ درصدی مردم ملایر دارد.

وی گفت: در این حوزه انتخابیه محمد کاظمی با ۴۵ هزار و ۲۸۲ رأی به صورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی راه یافت و احد آزادیخواه با ۲۹ هزار و ۸۷۲ رأی و علیرضا امامی با ۲۱ هزار و ۳۲ رأی برای کسب کرسی دوم نمایندگی ملایر به دور دوم راه یافتند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۶۳٫۱۳ درصد مردم شهرستان نهاوند در انتخابات شرکت کردند، افزود: ۱۴۸ هزار و ۴۰۱ نفر در شهرستان نهاوند واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد ۹۳ هزار و ۶۹۱ آراء مأخوذه به دست آمد.

وی تصریح کرد: حسن بهرام‌نیا با ۳۱ هزار و ۱۳۲ رأی به عنوان نماینده مردم شهرستان نهاوند به مجلس راه یافت.

الهی‎تبار با بیان اینکه ۸۷ هزار و ۵۸۱ نفر واجدین شرایط در شهرستان تویسرکان وجود دارد، تصریح کرد: کل آرای مأخوذه در تویسرکان به ۵۴ هزار و ۴۳۶ رأی رسید که مشارکت ۶۲٫۱۲ درصدی را رقم زد.

وی ادامه داد: محمدمهدی مفتح با ۳۹ هزار و ۶۲۳ رأی به عنوان منتخب مردم تویسرکان به مجلس راه یافت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد ۸۵ هزار و ۵۶۲ نفر واجد شرایط رأی دادن وجود دارد، خاطر نشان کرد: در مجموع در این شهرستان ۵۴ هزار و ۶۹ رأی به صندوق‌ها ریخته شد که نشان از مشارکت ۶۲ درصدی دارد.

وی گفت: اکبر رنجبرزاده با ۱۹ هزار و ۴۳۰ رأی به عنوان منتخب مردم شهرستان اسدآباد راهی مجلس شورای اسلامی شد.

الهی‌تبار با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ۲۱۴ هزار و ۱۱۳ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، اظهار کرد: ۱۴۸ هزار و ۱۳۳ تعداد آراء مأخوذه در دو شهرستان بهار و کبودراهنگ است که نشان از مشارکت ۶۹٫۲ درصدی مردم در انتخابات دارد.

وی افزود: محمدعلی پورمختار با ۳۹ هزار و ۷۲۵ رأی به عنوان منتخب مردم دو شهرستان بهار و کبودراهنگ وارد مجلس شورای اسلامی در دوره دهم شد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۹۲ هزار و ۷۸۵ نفر در شهرستان رزن امکان شرکت در انتخابات را داشتند، تصریح کرد: تعداد ۶۵ هزار و ۸۵۱ رأی داخل صندوق‌ها ریخته شده که نشان از مشارکت ۷۱٫۲ درصدی مردم دارد.

وی افزود: در شهرستان رزن در دور اول هیچ یک از کاندیداها نتوانستند به صورت مستقیم وارد مجلس شوند و حسن لطفی با ۱۵ هزار و ۱۳ رأی و عطاءالله سلطانی صبور با ۱۴ هزار و ۸۹۹ رأی به دور دوم راه یافتند.

الهی‌تبار با بیان اینکه در شهرستان همدان و فامنین ۵۷۷ هزار و ۴۸۴ نفر واجد شرایط رأی دادن بودند، تصریح کرد: ۲۹۱ هزار و ۶۸۵ نفر آراء خود را به صندوق‌ها ریختند که نشان از مشارکت ۵۰٫۵ درصدی مردم در انتخابات دارد.

وی ادامه داد: حمیدرضا حاجی‌بابایی با ۱۳۳ هزار و ۳۴۳ رأی و امیر خجسته با ۸۰ هزار و ۳۰۶ رأی به عنوان منتخبان مردم دو شهرستان همدان و فامنین به مجلس دهم راه یافتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطر نشان کرد: در استان همدان نرخ مشارکت به ۵۸٫۱ درصد رسید و میزان مشارکت خانم‌ها و آقایان به یک اندازه و سهم هر یک ۵۰ درصد بود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۸۳۷ هزار و ۸۲۱ نفر در انتخابات استان همدان شرکت کردند، گفت:‌ یک‌میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۷۶ نفر واجد شرایط در استان همدان وجود داشت.

الهی‌تبار با بیان اینکه بیشترین نرخ مشارکت به محدوده سنی ۲۶ تا ۳۵ سال با ۳۸ درصد مشارکت بازمی‌گردد، اظهار کرد: ۶۳۵ نفر که دارای سن بالای ۹۶ سال هستند در استان همدان در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: ۴ هزار و ۳۱۹ نفر از مشارکت‌کنندگان بین ۸۶ تا ۹۵ سال سن داشتند و ۱۲۹ هزار و ۶۸۱ نفر در محدوده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال قرار گرفتند.

معاون استاندار همدان تصریح کرد: در مجموع در استان همدان ۱۵۱ نفر در رقابت‌های انتخاباتی به عنوان کاندیدا حضور داشتند که تا پیش از ساعت رأی‌گیری ۶۸ نفر انصراف خود را اعلام کردند.

وی در تشریح وضعیت انتخابات خبرگان رهبری نیز گفت: ۸۴۵ هزار و ۲۵۳ رأی در خبرگان رهبری در صندوق‌ها ریخته شد که از این تعداد آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‎فراز با ۴۴۱ هزار و ۳۲۱ رأی و آیت‎الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با ۳۱۹ هزار و ۶۵۶ رأی به عنوان منتخبان مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری شناخته شدند.

الهی‌تبار با بیان اینکه رقابت حساسی در مجلس خبرگان رهبری وجود داشت، اظهار کرد: علی رازینی با ۲۳۹ هزار و ۶۲۸ رأی و حبیب‌الله شعبانی با ۱۸۱ هزار و ۷۴۱ رأی نیز نفرات بعدی شدند که از راهیابی به مجلس خبرگان بازماندند.

وی با بیان اینکه کاندیداها در صورت اعتراض، باید تا ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج، اعتراض خود را به فرمانداری‌ حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند، افزود:‌ هیأت‌های اجرایی و اعضای نظارت حوزه‌های اصلی شهرستانی‎ شکایات را بررسی می‌کنند و نتیجه را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه همه اقشار و طبقات جامعه در انتخابات حضور یافتند، تصریح کرد: پدیده مبارکی که در این انتخابات رخ داد، این بود که همه جریانات سیاسی به دنبال این بودند که برنامه‌‏ریزی‌ها و خواسته‌های خود را در پای صندوق رأی رقم بزنند.

وی ادامه داد: برخی از افراد هر چند کاندیداهای مطلوبشان نیز در صحنه حضور نداشتند اما افرادی را انتخاب کردند که نزدیک به آنان بود و هیچ فردی به دنبال تحریم انتخابات نرفت.

الهی‌تبار با بیان اینکه همه، مردم را تشویق کردند تا در انتخابات شرکت کنند، خاطر نشان کرد: تجربه کشورهای دیگر نشان می‌دهد که کشور باید به سمت تشکل‎های مجوزدار و قانون برود تا ضمن اینکه با شناسنامه حرکت کنند، همواره به مردم نیز پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه بارقه‌های رسیدن به مسئله فوق در این انتخابات دیده شد، گفت:‌ با هر بضاعتی که بود مردم در صحنه حاضر شدند و با وجود گلایه‎مندی‌ها، صحنه را ترک نکردند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: فرمانداری‌ها به خوبی با تخلفات برخورد کردند و محیط سالم و با نشاطی برای انتخابات ایجاد شد.

کانال صدای نهاوند [1]