جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 2983

صدای نهاوند:

نتیجه انتخابات دهمین دوره مجلس در استان همدان نشان می‌دهد که اصولگرایان در این رقابت پیروز میدان بودند و همدانی‌ها بار دیگر به اصولگرایان اعتماد و آن‌ها را راهی بهارستان کردند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه گذشته از ساعت هشت صبح در ۱۲۶۱ شعبه اخذ رأی استان همدان آغاز و درنهایت با حضور گسترده مردم در ساعت ۲۳ شب به پایان رسید.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده در حوزه انتخابیه همدان و فامنین حمیدرضا حاج‌بابایی کاندیدای شورای ائتلاف اصولگرایان با ۱۳۳ هزار و ۳۴۳ رأی به‌عنوان نفر اول از این حوزه انتخابیه به مجلس رفت و امیر خجسته نیز با ۸۰ هزار و ۳۰۶ رأی به‌عنوان نفر دوم از این حوزه انتخابیه راهی خانه ملت شد.

در حوزه انتخابیه ملایر نیز محمدکاظمی با ۴۵ هزار و ۲۸۲ به‌عنوان نماینده اول راهی بهارستان شد و انتخاب نفر دوم به دور دوم کشیده شد.

احد آزادیخواه با ۲۹ هزار و ۸۷۲ رأی و علیرضا امامی با ۲۱ هزار و ۳۲ رأی نیز از حوزه انتخابیه ملایر موفق به کسب ۲۶ درصد از آرا مردم در این دوره از انتخابات نشدند تا به مرحله دوم راه پیدا کنند.

اکبر رنجبر زاده از حوزه انتخابیه اسدآباد نیز از بین ۵۴ هزار و ۲۲۲ رأی مأخوذه با ۱۹ هزار و ۴۳۰ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافت که در این دوره از انتخابات در شهرستان اسدآباد ۸ کاندیدا با یکدیگر رقابت ‌کردند و درنهایت نامزد موردحمایت شورای ائتلاف اصولگرایان در استان همدان به بهارستان راه یافت.

محمدمهدی مفتح نامزد قرارگرفته در لیست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان استان بود

در حوزه انتخابیه تویسرکان نیز محمدمهدی مفتح نامزد قرارگرفته در لیست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان استان با اختلاف چشمگیری نسبت به رقبا و با ۳۹ هزار و ۶۲۲ رأی به مجلس رفت.

در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ نیز محمدعلی پور مختار کاندیدای موردحمایت شورای ائتلاف اصولگرایان با کسب ۳۹ هزار و ۴۵۷ رأی به‌عنوان نماینده منتخب مردم بهار و کبودرآهنگ به مجلس دهم راه یافت.

در حوزه انتخابیه نهاوند نیز بهرام نیا کاندیدای لیست شورای ائتلاف اصولگرایان با کسب ۳۱ هزار و ۱۳۲ رأی پیروز میدان رقابت شد.

در حوزه انتخابیه رزن نیز در مرحله اول حسن لطفی کاندیدای موردحمایت اصلاح‌طلبان ۱۵ هزار و ۱۳ رأی و عطاءالله سلطانی صبور کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان ۱۴ هزار و ۸۹۹ رأی به دست آورند تا اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در حوزه رزن برای رقابت و تصاحب یک کرسی مجلس به مرحله دوم بروند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در خصوص مشارکت مردم در انتخابات بابیان اینکه یک‌میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۷۶ نفر در استان همدان واجد شرایط رأی‌دهی بودند، گفت: میزان مشارکت مردم استان همدان در انتخابات مجلس ۵۸ و یک‌دهم درصد بوده است که درصد مشارکت مردم استان همدان در انتخابات دوره قبل یعنی دوره نهم مجلس شورای اسلامی ۶۴ و ۵ دهم درصد بوده است.

اما در خصوص میزان مشارکت مردم شهرستان‌های مختلف استان همدان در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی به گفته فرماندار ملایر ۱۹۲ شعبه اخذ رأی در شهرستان ملایر کار جمع‌آوری آرای مردم را بر عهده داشته و مشارکت مردم ملایر در این دوره از انتخابات بیش از ۶۰ درصد بوده است.

میزان مشارکت مردم شهرستان همدان نیز در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۵۰.۵ درصد عنوان‌شده است که نسبت به دور قبل کاهش دارد.

میزان مشارکت مردم شهرستان تویسرکان و رزن نیز در این دوره ۶۲.۱۲  و ۷۱.۲ درصد بوده است

میزان مشارکت مردم شهرستان تویسرکان و رزن نیز در این دوره ۶۲.۱۲  و ۷۱.۲ درصد بوده است و در شهرستان بهار و کبودرآهنگ نیز میزان مشارکت مردم در انتخابات امسال ۶۹.۲ درصد بود و در حوزه انتخابیه شهرستان اسدآباد نیز ۶۲ درصد مشارکت در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت شد.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۰ هزار و ۴۲۳  نفر در شهرستان نهاوند پای صندوق‌های رأی رفتند که درصد مشارکت مردم این شهرستان در این دوره ۶۳.۱۳ درصد بوده که در مقایسه با دور قبل و درصد مشارکت ۸۰ درصد حدود ۱۵ درصد کاهش درصد مشارکت را نشان می‌دهد.

در خصوص انتخابات خبرگان رهبری نیز معاون استاندار همدان بیان کرده است: ۸۴۵ هزار و ۲۵۳ رأی در خبرگان رهبری در صندوق‌ها ریخته شد که از این تعداد آیت‌الله سید مصطفی موسوی فراز با ۴۴۱ هزار و ۳۲۱ رأی و آیتالله غیاث‌الدین طه محمدی با ۳۱۹ هزار و ۶۵۶ رأی به‌عنوان منتخبان مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری شناخته شدند.

به گفته محمدابراهیم الهی تبار رقابت حساسی در مجلس خبرگان رهبری وجود داشته و علی رازینی با ۲۳۹ هزار و ۶۲۸ رأی و حبیب‌الله شعبانی با ۱۸۱ هزار و ۷۴۱ رأی نفرات بعدی شدند که از راه‌یابی به مجلس خبرگان بازماندند.

البته لازم به ذکر است جامعتینن آیت الله موسوی و آیت الله محمدی را به عنوان کاندیدای مورد حمایت معرفی کرد و اصولگرایان همدان نیز از همین دو نفر حمایت کرد.

در حالی که آیت الله محمدی ابراز بی اطلاعی می کرد اصلاح طلبان استان همدان نام وی و نام آیت الله رازینی را به عنوان کاندیدای مورد حمایت ارائه داده بودند.

در باب گرایش‌های سیاسی کاندیداهای منتخب در این دوره مجلس شورای اسلامی ذکر این نکته لازم است که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان شورای ائتلاف اصولگرایان فهرستی را منتشر و کاندیداهای مدنظر این شورا در حوزههای انتخابیه استان را معرفی کرد.

پس از اعلام این لیست از سوی شورای ائتلاف اصولگرایان، شورای راهبردی اصلاح‌طلبان نیز اقدام به انتشار فهرستی کرد و نامزدهای موردحمایت این شورا را در استان همدان در معرض انتخاب مردم گذاشتند.

با اعلام این فهرست‌ها و شروع برخی از مناظرات و جلسات انتخاباتی، نماینده همدان در مجلس ششم با اعلام اینکه افراد لیست شورای راهبردی اصلاح‌طلبان را قبول ندارند از دو کاندیدای دیگر حمایت کرد و درنهایت مجمع اصلاح‌طلبان استان همدان با حمایت نماینده مجلس ششم همدان در مجلس، لیست جداگانه‌ای را منتشر کردند و این مهم در همان ابتدا نشان داد که در اردوگاه اصلاح‌طلبان استان وحدت و اتفاق‌نظر وجود نداشته و شورای راهبری با مجمع اصلاح‌طلبان نگاه و نظر مشترکی ندارند.

در این میان اما روند تبلیغات انتخابات مجلس در استان همدان دنبال می‌شد و برخی از افراد و حتی رسانه‌ها و دانشجویان در جلسات انتخاباتی و مناظرات کاندیداها از نامزدهای اصولگرا سؤال داشتند که چرا تعداد کاندیداهای اصولگرا زیاد است و چرا نامزدهای اصولگرا به نفع لیست شورای ائتلاف اصولگرایان کنار نمی‌روند؟

در روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی اکبر فلاحی انصراف خود را اعلام کرد

در همین راستا در روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی اکبر فلاحی کاندیدای اصولگرا که نامش در لیست ائتلاف اصولگرایان از حوزه انتخابیه همدان و فامنین نیامده بود در اقدامی به نفع ائتلاف اصولگرایان در این حوزه از رقابت‌ها کنار کشید و انصراف خود را اعلام کرد.

با این تفاسیر و در نگاهی به وضعیت شهرستان‌ها دیده می‌شود که باوجود تبلیغات بسیار اصلاحطلبان در حوزه بهار و کبودرآهنگ برای یعقوبی کاندیدای اصلاح‌طلبان اما محمدعلی پور مختار برنده رقابت شد و از لیست ائتلاف اصولگرایان به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه نهاوند نیز باوجود تعدد کاندیداها و حضور کاندیداهایی در روزهای آخر در این حوزه انتخابیه و توان و تلاش اصلاح‌طلبان در این حوزه و حتی پیش‌بینی‌های مختلف که نماینده این حوزه اصلاح‌طلب خواهد بود اما در این حوزه کاندیدای شورای راهبردی اصلاح‌طلبان آن‌طور که باید رأی نیاورد و در رده دوم هم قرار نگرفت و از این حوزه انتخابیه نیز حسن بهرام نیا که در لیست ائتلاف اصولگرایان قرار داشت راهی مجلس دهم شد.

در حوزه انتخابیه اسدآباد نیز اکبر رنجبر زاده کاندیدای لیست شورای ائتلاف از رقبای خود پیشی گرفت و به بهارستان رفت و این در حالی بود که در حوزه انتخابیه اسدآباد اصلاح‌طلبان کاندیدایی نداشتند و شورای راهبردی و مجمع اصلاح‌طلبان هیچ نامزدی را معرفی نکرد

استان همدان

 

تعداد واجدین رأی دادن:

۱۴۴۱۹۷۶

درصد مشارکت:

۵۸.۱

تعداد رأی دهندگان:
 

۸۳۷۸۲۱

 

گروه پیروز:

ائتلاف اصولگرایان

 

ردیف

حوزه انتخابیه

نماینده منتخب

تعداد آراء

گرایش

راه یافتگان به دور دوم

 

۱

همدان و فامنین

 

     حمیدرضا حاجی بابایی

امیر خجسته

  

۱۳۳۳۴۳

 

    ۸۰۳۰۶

 

 اصولگرا

 

اصولگرای مستقل

 

۲

ملایر

محمدکاظمی(دوراول)

۴۵۲۸۲

اصلاح طلب

علیرضا امامی

احد آزادیخواه

۳

بهار و کبودراهنگ

محمدعلی پورمختار

۳۹۴۵۷

اصولگرا

 

۴

رزن

به دور دوم کشیده شد

   

                               لطفی – سلطانی صور

۵

اسدآباد

اکبر رنجبرزاده

۱۹۴۳۰

اصولگرا

 

۶

تویسرکان

محمدمهدی مفتح

۳۹۶۲۲

اصولگرا

 

۷

نهاوند

حسن بهرام نیا

۳۱۱۳۲

اصولگرا

 

در حوزه انتخابیه ملایر نیز محمدکاظمی کاندیدای اصلاح‌طلبان به مجلس راه یافت و امامی و آزادیخواه کاندیداهای موردحمایت اصلاح‌طلبان و شورای ائتلاف اصولگرایان هنوز باید به رقابت ادامه دهند چراکه انتخاب نفر دوم این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه شهرستان تویسرکان نیز کاندیدایی که در هر دو لیست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان حضور داشت با اختلاف چشم‌گیری در آرا به مجلس دهم راه یافت.

در حوزه انتخابیه همدان و فامنین نیز حمیدرضا حاجی بابایی کاندیدای شورای ائتلاف اصولگرایان با رأی بالا از رقیبان پیشی گرفت و درحالی‌که کاندیدای دوم شورای ائتلاف اصولگرایان با کاندیدای اصولگرایی که خود را مستقل معرفی کرده بود رقابت تنگاتنگ داشتند در پایان امیر خجسته کاندیدای اصولگرای مستقل به‌عنوان نفر دوم از حوزه انتخابیه همدان و فامنین راهی مجلس دهم شد.

در حوزه انتخابیه شهرستان رزن نیز لطفی و سلطانی صبور به ترتیب کاندیدای موردحمایت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در دور دوم برای کسب کرسی بهارستان در این حوزه رقابت می‌کنند.

در بررسی دیدگاه‌های منتخبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان حل مشکلات اقتصادی کم‌وبیش در میان سخنان آن‌ها مشهود است.

استان همدان نیازمند نمایندگانی کارآمد و نقش‌آفرین

حمیدرضا حاجیبابایی نماینده منتخب اصولگرای همدان بابیان اینکه استان همدان نیازمند نمایندگانی کارآمد و نقش‌آفرین در مجلس شورای اسلامی است معتقد است: فعالیت اقتصادی نمایندگان و مدیران در دوران مسئولیت بدبینی مردم به‌نظام را به دنبال دارد.

وی بابیان اینکه حل مشکل معیشتی مردم، اشتغال و از بین بردن رکود اقتصادی از برنامه‌های اولویتدار مجلس دهم است، عنوان کرده شکستن رکود اقتصادی جزو اولویت‌های نخست مجلس دهم بوده چراکه فشار زیادی را به جامعه وارد کرده است.

وی یادآور شده است این رکود اقتصادی به دلیل اعتماد به کشورهایی مانند آمریکا به وجود آمده است چراکه با آن‌ها وارد مذاکره و گفت‌وگو شدیم اما هر چه بیشتر جلو میرویم، آن‌ها فشارها را بیشتر می‌کنند.

اما دیگر نماینده راه‌یافته از حوزه انتخابیه همدان و فامنین به مجلس دهم که این دوره خود را اصولگرای مستقل معرفی کرده و در دوره قبل نیز در مجلس حضورداشته نیز با اعتقاد بر رفع مشکلات اقتصادی مردم عنوان کرده که تنها راه مبارزه با استکبار جهانی و ابرقدرت‌ها اقتصاد مقاومتی است.

امیر خجسته بابیان اینکه وحدت در اقتصاد مقاومتی اهمیت بالایی دارد، گفته است: ایجاد شغل برای جوانان و حل مشکل معیشت مردم که امروز اصل است در اهمیت بالایی قرار دارد چراکه این مردم بهترین مردم تاریخ بشریت هستند و ۳۷ سال مقاومت کردند بنابراین این مردم مستحق بهترین‌ها هستند و باید سه قوا بنشینند و مشکل معیشت آن‌ها را حل کنند.

اکبر رنجبر زاده کاندیدای موردحمایت ائتلاف اصولگرایان و منتخب مردم اسدآباد در مجلس دهم نیز بابیان اینکه باید با بسیج و اتحاد مردم در مسیر رشد و شکوفایی شهرستان گام برداشت عنوان کرده باید در راستای اعتلای نظام، عزت بخشیدن به این ملت و کشور قدم برداشت و با همراهی و همگامی مردم و مسئولان شهرستان و اجرای برنامه‌های خود در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی پیش رفت.

حسن بهرام نیا نیز که منتخب مردم نهاوند در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و از کاندیداهای موردحمایت ائتلاف اصولگرایان است در سخنان خود عنوان کرده که ریشه تفکر من به اصولگرایی وصل می‌شود اما برای تغییر وضع موجود نهاوند، از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود استفاده می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های زیرساختی و زیربنایی من برای توسعه و پیشرفت شهرستان نهاوند در یک دوره چهارساله جواب نمی‌دهد تأکید کرده با برنامه‌های کوتاه‌مدت وضعیت اشتغال و بیکاری نهاوند را ساماندهی خواهم کرد.

بهرام نیا معتقد است نهاوند در سال‌های گذشته فرصت‌های طلایی بسیاری ازدست‌داده است به‌طوری‌که صنعت پتروشیمی از نهاوند گرفته شد، سد گرین تعطیل شد و پروژه‌های اجرایی این شهرستان باگذشت سال‌ها هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، و بوروکراسی اداری توسعه و پیشرفت شهرستان را محدود کرده و به همین علت قصد تغییر این وضعیت را دارد.

منتخب مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی که چندین دوره در مجلس حضورداشته است نیز توجه ویژه به زیرساخت‌هایی همچون راه، آب و مراکز بهداشتی و درمانی  و رشد و ارتقا کیفیت این زیرساخت‌ها را عامل رشد و توسعه شهرستان و درنهایت افزایش اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری عنوان کرده است.

تویسرکان دارای چالش‌ها و فرصت‌های بسیاری برای پیگیری امور زیرساخت‌ها است

محمدمهدی مفتح معتقد است شهرستان تویسرکان دارای چالش‌ها و فرصت‌های بسیاری برای پیگیری امور زیرساخت‌ها است.

منتخب مردم بهار و کبودرآهنگ نیز که از کاندیداهای موردحمایت ائتلاف اصولگرایان در همدان است و در دوره قبل نیز در مجلس حضورداشته معتقد است معیشت مردم نسبت به گذشته بهبود نیافته بلکه افت شدید نیز داشته است به‌طوری‌که شرایط اقتصادی مردم در حوزه بهار و کبودرآهنگ افت کرده و در بسیاری از موارد شاهدیم که درآمد اشخاص وزندگی افراد وابسته به یارانه‌هایی است که دریافت می‌کنند.

محمدعلی پور مختار بابیان اینکه سطح درآمد عمومی(GDP) کشور باید به‌درستی و بر اساس واقعیت‌ها اعلام شود، گفت: سطح درآمد عمومی کشور باید با واقعیات تطبیق داده شود که درواقع درآمد عمومی پایین آمده ولی در آمارها چیز دیگری نشان داده‌شده است.

با این تفاسیر هفتم اسفندماه مردم استان در شرایطی پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شدند که هنوز مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شرایط اقتصادی، به قوت خود باقی است.

بر اساس نتایج اعلام شده اکثر کسانی که از استان به مجلس راه یافته‌اند را اصولگرایان لیست ائتلاف تشکیل می‌دهند و این روند نشان می‌دهد که اصولگرایان در استان از سازماندهی مناسبی برخوردار بوده و تشکیلاتی عمل کرده اند./مهر

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش