جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 3132

صدای نهاوند:

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به گزارش مواردی از وقوع بیماری تب برفکی در بین دام‌های استان همدان گفت: دامداران از هرگونه نقل و انتقال دام از سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور به استان همدان قبل از اطمینان از سلامت دام‌ها خوددراری کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوندو به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، محمود رضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار داشت: رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای در پیشگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری واگیردار تب برفکی نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه گزارش مواردی از وقوع بیماری تب برفکی دریافت شده است گفت: دامداران از هرگونه نقل و انتقال دام از سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور به استان همدان  قبل از اطمینان از سلامت دام‌ها و نیز اخذ مجوزهای لازم قرنطینه‌ای و بهداشتی از دامپزشکی مبداء جداً خودداری کنند.

رسولی افزود: از آنجا که عامل بیماری تب برفکی نوعی ویروس است لازم است دامداران گرامی نسبت به تشدید ضوابط امنیت زیستی در دامداری‌های خود اقدام و با مواد ضدعفونی کننده مناسب و مجاز به‌ صورت مداوم محیط دامداری را ضدعفونی و از رفت و آمد غیر ضروری خودروها و اشخاص متفرقه به دامداری خود به‌طور جدی ممانعت کنند.

وی به کلیه دامداران توصیه کرد در صورت ابتلای دام‌ها به بیماری(مشاهده علایم جراحت در دهان و لنگش) و یا مشاهده تلفات، موارد را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه و یا با تماس با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان را مطلع کند.

رسولی تأکید کرد بیماری تب برفکی که در گویش محلی “طبقه” و “شلیکه” نیز نامیده می‌شود اگر چه بیماری مشترک انسان و حیوان محسوب نمی‌شود، ولی در صورت ابتلای گله، خسارات اقتصادی قابل توجهی به دامداران تحمیل می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان از دامداران درخواست کرد ضمن همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون اعزامی ادارات دامپزشکی در سطح استان از رهاسازی لاشه دام‌هایی که احتمالاً در اثر بروز بیماری تلف می‌شوند در روستاها و نیز حاشیه جاده‌ها خودداری کنند و آن‌ها را با رعایت اصول بهداشتی به‌همراه مواد ضدعفونی کننده در عمق مناسب دفن کنند.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش