- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

توزیع ۱۰۰ هزار بذر درخت بادام برای احیای جنگلهای نهاوند

صدای نهاوند:

معاون فنی اداره کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از توزیع ۱۰۰ هزار بذر بادام در نهاوند با هدف احیای جنگلهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش صدای نهاوند، عیسی بختیاری افزود: به مناسبت هفته منابع طبیعی و در راستای احیای جنگلهای استان بذر بادام در اختیار ساکنان همجوار منطقه فارسبان نهاوند قرار گرفت.
وی اضافه کرد: علاوه بر بذر ۱۰۰ هزار عدد گلدان هم در اختیار متقاضیان قرار گرفت و پس از گذشت یکماه از رشد و سبز شدن بذر بادام ، بعلت راحت بودن جابجایی ، نهال ها در منطقه فارسبان کاشته می شوند.
وی گفت: امسال منطقه فارسبان بعنوان حوزه جامع کشت نهال پیش بینی شده که در این راستا بذر بادام در اختیار ساکنان روستاها و مناطق نهاوند قرار گرفت.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی همدان بیان کرد: علاوه بر این بیش از ۵۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در ۹ شهرستان و شهرداری ها توزیع شد.
بختیاری یادآوری کرد: چهار هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل توسط اداره کل منابع طبیعی همدان احیا شده است و یک هزار و ۳۰۰ هکتار از جنگلها نیز به شهرداری ها و مرکز تحقیقات برای نگهداری واگذار شده است.
وی افزود: یک هزار و ۴۴۱ هکتار جنگل طبیعی به همراه ۳۵ هزار هکتار اراضی جنگلی در استان همدان وجود دارد و شاخص ترین گونه در همدان بلوط است.
۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه به عنوان هفته درختکاری نامگذاری شده است.

کانال صدای نهاوند [1]