سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 3162

صدای نهاوند:

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند از تشکیل ۱۷۳ پرونده قضایی برای متخلفان در حوزه عرصه‌های منابع طبیعی نهاوند خبر داد.

به گزارش صدای نهاوند، علی ده‌پهلوان با اشاره به اینکه برای حفاظت و حراست از انفال عمومی با هیچ کس و با هیچ دستگاهی مماشات نمی‌کنیم، افزود: همگان در مقابل حفظ و حراست از انفال عمومی و حقوق بیت‌المال موظفیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با ارتباط خوب و اثرگذار بین دستگاه قضا و منابع طبیعی، این نهاد توانسته است ما را در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی یاری کند، افزود: منابع طبیعی بدون حضور و مشارکت مردم نمی‌تواند از انفال عمومی به خوبی حفاظت کند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند تأکید کرد: ارتباط خوب و سازنده مردم با اداره‌کل منابع طبیعی در طول سال‌ها به ویژه چند سال اخیر توانسته، موجب رفع تصرف بسیاری از اراضی توسط متخلفان شود.

وی با اشاره به اینکه نهاوند بالاترین میزان مراتع غنی در سطح استان همدان را دارد، افزود: در نهاوند بیش از ۹۳ هزار هکتار مرتع و ۲۲ هزار هکتار اراضی جنگلی داریم و بالاترین میزان سرانه فضای سبز استان همدان متعلق به شهرستان نهاوند است.

ده‌پهلوان گفت: یکی از عمده مشکلات پیش روی منابع طبیعی در نهاوند ورود زودهنگام دام روستاییان و عشایر به مراتع بوده که موجب شده درصد زیادی از مراتع ما از مراتع غنی به مراتع فقیر تبدیل شوند.

وی ادامه داد: برای احیا و تبدیل آنها به مراتع غنی باید سال‌ها بگذرد و همه دست به دست هم دهیم تا شاید مشکل پیش ‌آمده در مراتع رفع شود.

این مسئول با بیان اینکه در مراتع نهاوند بیش از ۲۵۰ نوع انواع گیاهان دارویی رشد می‌کند، افزود: تخریب مراتع و اراضی طبیعی توسط انسان‌ها به یکی از مشکلات پیش روی کارکنان این نهاد تبدیل شده که با همکاری دستگاه قضا با تشکیل بیش از ۱۷۳ مورد پرونده تخلف در سال جاری توانسته‎ایم، بخشی از مشکلات هجوم به عرصه‌های منابع طبیعی را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون از ورود زودهنگام عشایر به مراتع نهاوند جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: بر اساس قانون، عشایر باید ۱۵ اردیبهشت‌ ماه وارد مراتع نهاوند شوند که قبل از این تاریخ از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.

کانال صدای نهاوند

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش