- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تزئینی در نهاوند برپا شد

صدای نهاوند:

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تزئینی توسط مربی و کارآموزان کارگاه سفال و دوخت‌های سنتی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران نهاوند در سالن نمایشگاه‌های دائمی هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند برگزار شد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان نهاوند در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار صدای نهاوند گفت: این مرکز محصولات و تولیدات کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های نقش برجسته سفال، نقاشی روی شیشه و سفال، تولیدات نمدی دست‌دوز، نقاشی روی پارچه، ربان‌دوزی و … را به نمایش گذاشت که با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد.

لیلا شهبازی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی سازنده تولیدات نمدی دست‌دوز برای نخستین بار در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان نهاوند خبر داد.

وی تأکید کرد: این کارگاه آموزشی علاوه بر احیا و ترویج هنرهای سنتی با هدف مهارت‌آموزی در بین بانوان در مسیر توانمند ساختن آنها و توسعه کسب و کارهای خانگی برگزار شد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان نهاوند ادامه داد: سازنده تولیدات نمدی دست‌دوز یکی دیگر از مشاغل صنایع دستی و هنرهای جدید است و بانوان شرکت‌کننده در این کارگاه آموزشی مهارت‎هایی نظیر آموزش ساخت انواع کیف‌های زنانه، زیورآلات نمدی، گل سر، کوسن تزئینی، دمپایی روفرشی، هنر اوکجه‌دوزی، رومیزی و … را فرا گرفتند.

وی افزود: کارآموزان این هنر را بر اساس استاندارد حرفه سازنده تولیدات نمدی دست‌دوز به مدت ۱۸۶ ساعت فرا گرفتند.

شهبازی با بیان اینکه با تقویت کارآفرینی و مهارت‌‌آموزی در بین بانوان هزینه‌های اضافی از بار دوش خانواده کاسته می‌شود، گفت: تقویت مهارت‌آموزی در بین بانوان یکی از برنامه‌های اداره فنی و حرفه‌ای است که توسعه آن در سال آینده در دستور کار است.

کانال صدای نهاوند [1]