- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کتاب جایگزین پیک نوروزی شد

صدای نهاوند:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در تعطیلات نوروزی به جای پیک نوروزی چند کتاب برای مطالعه به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

حسین بهرامی نوید روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: غنی سازی اوقات فراغت در تعطیلات نوروز از دغدغه های مسئولان در چند سال اخیر بود.
وی عنوان کرد: با جایگزین کردن کتاب به جای پیک نوروزی در کنار پر شدن اوقات فراغت دانش آموزان می توان به نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی کمک و سطح سواد مطالعه دانش آموزان را نیز ارتقا داد.
وی اضافه کرد: به هر دانش آموز در این ایام شش کتاب داده می شود که این کتاب ها دارای پرسشنامه بوده و فرد پس از مطالعه کتاب می تواند به سوالات موجود در پرسشنامه ها پاسخ دهد.
وی ادامه داد: ۱۵۱ هزار جلد کتاب در ایام عید نوروز از بین ۵۳ عنوان کتاب برای این طرح تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در این کتاب ها آثار استان تاریخی و فرهنگی استان همدان، صنایع دستی و سوغات استان، درباره میلاد حضرت زهرا(س)، انجام فعالیت هنری و کارهای دستی با کمترین ابزار نیز پیشنهاد شده است.
وی عنوان کرد: شخصیت های فرهنگی و تاریخی نیز در این کتاب ها برای دانش آموزان معرفی شده است.
وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح اعتلا بخشی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و توجه به سواد خواندن، علوم و ریاضی نیز مورد توجه قرار گرفته است و معلمان و خانواده ها می توانند با این طرح از مشکلات مطالعه ای دانش آموزان آگاه و از روش های غیر مستقیم برای حل آنها وارد شوند.
بهرامی نوید افزود: این یک تکلیف نوروزی نیست و از دانش آموزان هم نمی خواهیم به اجبار پاسخ دهند بلکه در این طرح دنبال نهادینه کردن فرهنک کتاب خوانی هستیم.
وی ادامه داد: برخی افراد تحصیلکرده ما با کتاب رابطه خوبی ندارند و معتقدیم اگر در کودکی کتابخوانی را نهادینه کنیم در دوران بزرگسالی در بسیاری از مباحث مطالعه ای موفق خواهیم بود.

کانال صدای نهاوند [1]