- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

تقدیر استاندار همدان از مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند

صدای نهاوند:

استاندار همدان از مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند به خاطر فعالیت‌های خوب و ارزشمند این مجمع تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محمد ناصر نیکبخت ظهر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه گزارش فرماندار فامنین در زمینه رسیدگی به امور جوانان و تلاش برای ارتقا عملکرد سمن ها قابل توجه است، گفت: شهرستان فامنین به دلیل اینکه به تازگی و در چندسال اخیر وارد لیست شهرستان های همدان شده زیربناهای مناسب شهرستانی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در زمینه رسیدگی به امورجوانان با کمبودهایی روبه روست و با اعزام مربی های آموزشی به این شهرستان نمی توان مشکلی را حل کرد، افزود: تامین نیروی آموزش اداره ورزش و جوانان در شهرستان ها بر عهده استانداری است و شهرستان هایی که با کمبود نیروی انسانی ورزشی مواجهند باید مورد توجه قرار گیرند.

نیکبخت با طرح این موضوع که فرماندار فامنین در همه زمینه ها از فرمانداران موفق بوده است، عنوان کرد: ساماندهی استخر آموزش و پرورش فامنین باید پیگیری شود که در سال آینده به دلیل کمبود زیر بناهای شهرستانی اعتبارات بیشتری برای فامنین در نظر می گیریم.

طرح ارائه شده در زمینه کارت خدمات ازدواج آسان نیازمند نظرات تکمیلی است

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه طرح ارائه شده در زمینه کارت خدمات ازدواج آسان نیازمند نظرات تکمیلی است که باید به این طرح ضمیمه شود، گفت: مشکل امروز جوانان بیکاری است و در این طرح به مبحث اشتغال جوانان کمتر توجه شده کمااینکه بیشتر زمینه های دخالت دیگران در زندگی زوج های جوان، به دلیل بیکاری است.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه اعتیاد نیز ریشه در بیکاری دارد و از آن جایی که ازدواج تشکیل یک زندگی جدید است با ورود سایت های همسر یابی پایداری ازدواج دچار مشکل خواهد شد، افزود: ازدواج آسان تنها راه حل رسیدگی به امور جوانان نیست و حفظ و ماندگاری ازدواج مهم تر است.

وی با اشاره به اینکه کمک به تامین مخارج ازدواج ضروری است اما لزوما همین اقدام موجب پایداری ازدواج نخواهد شد، عنوان کرد: در این زمینه اقدامات دیگری نیز لازم است که بنابرمذاکرات مصوب شده که وام ازدواج تا سه ماه اول سال جدید در بانک ها به ۱۳۰میلیارد تومان برسد.

وی در ادامه بیان داشت: حتی پرداخت اقساط همین وام ازدواج نیز نیازمند شغل است و بعد از ازدواج زوج های جوان شروع به مشاجره می کنند که این اشتباه است و نباید اجازه دخالت خانواده ها را در مشکلات خود بدهند.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به این مطلب که اشتغال جوانان ضرورت بیشتری برای دوام ازدواج دارد و باید بیشتر به بحث اشتغال پرداخته شود، تاکید کرد: اگر ازدواجی ناموفق باشد و به طلاق ختم شود و علت این طلاق بیکاری باشد متولیان امور جوانان نیز در گناه آن طلاق شریک هستند.

اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در کشور باید با اشتغال پویا همراه باشد

استاندارهمدان علت تلاش برای موفقیت جریانات هسته ای را افرایش آمار اشتغال جوانان دانست و گفت: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در کشور باید با اشتغال پویا همراه باشد چراکه جوانان سرمایه های پربار کشورند و هیچ سرمایه دیگری نمی تواند جای آنها را بگیرد.

نیکبخت افزود: وظیفه همه مسئولان و دست اندرکاران امور جوانان فراهم کردن زمینه های رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان است.

وی همچنین عنوان کرد: در جریان برگزاری جلسه ستاد امور جوانان کشور در تهران با حضور وزیر ورزش و جوانان فعالیتهای ستاد استان همدان بارز و شایسته و بالاتر از سایر استانها ارزیابی شد.

وی ادامه داد: فعالیت مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند در یک سال گذشته بسیار خوب و ارزشمند بوده و باید مورد توجه سایر مناطق استان قرار گیرد چرا که اگر سعی کنیم اینگونه کارها را در دیگر حوزه های جوانان انجام دهیم تاثیر زیادی در رفع مشکلات خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل جوانان هم اکنون بحث اشتغال و بیکاری است که ریشه بسیاری از مسایل و معضلات این قشر قلمداد می شود، عنوان کرد: به مشکلات بی سابقه دولت از نظر مالی در سال ۹۴ نیز باید توجه شود چراکه شرایط سخت پولی و درآمدی دولت در سال جاری از زمان پس از قاجاریه تا کنون بی سابقه بوده و تخصیص اعتبارات در بسیاری از بخشها از جمله ساماندهی امورجوانان محقق نشده است.

نیکبخت در پایان یادآور شد: امیدواریم با توجه به شرایط جدید پس از برجام برای کشور در سال ۹۵ شاهد گشایشهای مالی و اقتصادی باشیم و حوزه جوانان و ایجاد اشتغال برای این قشر مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

کانال صدای نهاوند [1]