- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

فرهاد جهانیان بخشدار جدید بخش خزل نهاوند شد

ابوالقاسم الماسی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان شامگاه یکشنبه در آیین تودیع بخشدار بخش خزل از توابع شهرستان نهاوند افزود:

انتخابات در کشور ما یک جشن ملی است که برگزاری هر چه با شکوهتر آن نیاز به ملزوماتی دارد که فراهم آمدن این ملزومات موجبات شور و نشاط و امید به آینده را در جامعه افزایش می دهد.

وی ادامه داد:با ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه نیروهای توانمند وارد فضای انتخاباتی می شوند و این درحالیست که اگر فضای توهین و تخریب در جامعه حاکم شود افراد توانمند ورود پیدا نکرده و در نتیجه مجلسی قدرتمند ودر خور شان نظام جمهوری اسلامی تشکیل نمی شود.

وی فراهم کردن فضای لازم برای بیان دیدگاه های مختلف در چارچوب قانون را از دیگر ملزومات برگزاری انتخاباتی شکوهمند ذکر کرد و افزود: برای برگزاری انتخاباتی با شکوه لازم است شرایطی فراهم شود تا عقاید و دیدگاه های مختلف در چارچوب قانون امکان حضور داشته باشند و یک رقابت واقعی در جامعه به وجود آید .

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان با بیان تعبیر رهبر معظم انقلاب از رای مردم به حق الناس افزود: این حق الناس تنها در برگزاری انتخابات خلاصه نمی شود بلکه از ابتدا و در مراحل مختلف انتخابات اعم از ورود کاندیداها به عرصه رقابت تا بررسی صلاحیت های آنان و برگزاری انتخابات باید این حق الناس مراعات شود و در نهایت به رای مردم احترام گذاشته شود.

وی انتخابات را عامل ارتقای امنیت کشور عنوان کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی بعد از خداوند به رای مردم متکی است لذا در چنین کشوری نیاز به حضور حداکثری مردم و مشارکت آنان وجود دارد زیرا هر زمان که مشارکت مردم بالا بوده دشمن عقب نشینی کرده و هر زمان که حضور مردم کم رنگ بوده دشمن در مواضع خود پیشروی نموده و توطئه های متفاوتی را طراحی کرده است.

وی گفت: اگر در جامعه فضای نقد و انتقاد وجود نداشته باشد و کسی تاب تحمل انتقاد را نداشته باشد آن جامعه دچار سکون و ایستایی می شود.

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان به سیاست های خارجی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: یکی از شعارهای دولت یازدهم تعامل مناسب با دنیا همراه با حفظ کرامت ملت ایران بود که با تحقق یافتن این شعار، ایران هراسی در جهان از بین رفته و جای خود را به تعامل مناسب با کشورهای دیگر داده است.

وی بحث مذاکرات هسته ای را مهمترین کار دولت در حوزه سیاست خارجی ذکرکرد و افزود: یکی از سخت ترین ، پیچیده ترین و پرچالش ترین مذاکرات پس از جنگ جهانی دوم، مذاکرات هسته ای بود که تیم هسته ای ما پس از ماه ها مجاهدت و تلاش به گونه ای عمل کردند که تعابیر کم نظیر رهبر انقلاب در مورد آنها گفته شد .

الماسی شعار همدلی و همزبانی را یکی از ضرورت های جامعه خواند و گفت: بدون همدلی و همزبانی عبور از گردنه سخت مشکلات امری دشوار خواهد بود لذا همه باید به صورت عملی دولت را با همدلی و همزبانی یاری دهند تا بتواند مسائل و مشکلات کشور را برطرف کند.

وی برداشت بی رویه از مخازن زیر زمینی در شرایط بحران آب را از مهمترین مشکلات کشور در عرصه داخلی ذکر و تاکید کرد:سایر قوا باید دولت را در زمینه رفع این مشکل یاری کنند.

در این آیین فرهاد جهانیان به عنوان بخشدار جدید بخش خزل معرفی و از خدمات حسینعلی مومیوند بخشدار سابق این بخش تجلیل شد.