سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 3358

صدای نهاوند:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صدای نهاوند، سال ۹۴ پر بود از خوبی ها و گاه نواقص و بدی ها، برخی فرزندان خود را عروس و داماد کردند ، برخی به مکه و کربلا که آرزوی چندین سالشان بود رفتند، نوزادی به دنیا آمد، برخی سود کردند و کار و کاسبیشان رونق گرفت، استخدام شدند، برخی عزیزان خود را از دست دادند که خداوند همه رفتگان را مورد رحمت و آمرزش خود قرار دهد.

اما در روزهای پرفراز و نشیب ۹۴ هر فرد یک ملت شد و در برخی صحنه ها از جمله راهپیمایی های ایام الله حضور بسیار پررنگ داشتند.

دفتر خاطرات مهمترین رویدادهای خبری سال ۹۴ نهاوند را با هم ورق می‌زنیم و یادی از گذشته می‌کنیم باشد که سال ۹۵ پر باشد از وحدت، خوبی، تلاش.

فرودین:

*روز شنبه ۲۲ فروردین با پایان ساعت اداری و با حضور ماموران نیروی انتظامی مرحله تخلیه اسباب و لوازم شرکت دخانیات آغاز شد که این انتقال لوازم و اسباب شرکت دخانیات تا ساعت ۲۲ شب ادامه داشت و بالاخره ساختمان دخانیات بعد از چند سال کشمش و هیاو تخریب شد.

*صبح روز پنج شنبه ۲۷ فروردین ماه تجمع سکوت معلمان شهرستان نهاوند در اعتراض به حقوق صنفی و تغییر نکردن حقوق خود نسبت به سایر کارمندان دولت با تجمع در داخل محوطه اداره آموزش و پرورش نهاوند  خواستار توجه بیشتر دولت  به وضعیت خود شدند.

*روز دوشنبه ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۴ جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ، از معرفی سردار شهید «محسن امیدی» به عنوان شهید شاخص سال ۹۴ شهرستان نهاوند خبر داد.

*مادر نهاوندی صبح چهارشنبه ۲۶ فروردین برای اجرای حکم قصاص قاتل فرزندش به زندان سنندج دعوت شده بود اما وی با دست خود طناب اعدام را از دور گردن قاتل بیرون آورد.حدود هشت سال پیش رضا جلالی با دوستش علی مظفری هر دو از شهرستان نهاوند درگیر می‌شوند که جلالی با ضربات چاقو، مظفری را به قتل می‌رساند.

 اردیبهشت 

*رئیس شورای شهر نهاوند گفت: با تصویب بودجه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری نهاوند در سال جاری افق و چشم انداز توسعه شهری نهاوند ترسیم می شود.

*سه شنبه ۱۵ اردیبهشت باغداران نهاوندی این روزها زانوی غم بغل گرفته و با اشک چشم و بغض در گلو نظاره گر نابودی شکوفه های باغ های میوه خود هستند چرا که در سرمای کم سابقه اردیبهشت، ۹۰درصد باغها قربانی سرما شدند.

* یک شنبه ۲۰ اردیبهشت دانش آموزان یکی از مدارس دخترانه نهاوند به منظور برپایی یک اردوی یک روزه به سراب گاماسیاب نهاوند می روندمتاسفانه در این اردو یکی از دانش آموزان بعلت بی احتیاطی به داخل کانال آب رودخانه گاماسیاب سقوط می کند در پی این اتفاق معلم فداکار و دلسوز این دانش آموز خانم فاطمه مولوی برای نجات دانش آموز خود را به داخل کانال اب انداخته و دانش آموز را نجات می دهد.

*مراسم جشن ورکواز سالیانه نهاوند امسال هم مانند سالهای قبل روز جمعه ۲۵ اردیبهشت در موسسه فرهنگی علیمرادیان نهاوند در تهران برگزار شد.

 خرداد 

*بالاخره بعد از ده روز انتشار اخبار ضد و نقیض امامعلی عبدالملکی از فرمانداری نهاوند رفت.صبح شنبه دوم خرداد امامعلی عبدالملکی فرماندار شهرستان نهاوند به استانداری دعوت شد و ساعت ۱۴:۳۰ خبر انتصاب فرماندار سابق نهاوند  به عنوان مدیر کل بازرسی ورسیدگی به شکایات مردمی استانداری همدان منتشر شد.

*استاندار همدان مهرداد نادری فر را بعنوان سرپرست فرمانداری نهاوند انتخاب کرد مراسم معرفی نادری فر ساعت ۱۴ روز یک شنبه سوم خرداد بدون حضور خبرنگاران در فرمانداری نهاوند انجام شده است.

*با قبول استعفای یاسر سیف رئیس سابق دانشگاه آزاد شهرستان نهاوند صبح روز یک شنبه ۱۷ خرداد خانم راحله کریمی بعنوان سرپرست دانشگاه ازاد نهاوند معرفی شد.

*مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره جهاد کشاورزی نهاوند ظهر روز شنبه ۲۳ خرداد با حضور کارکنان اداره جهاد کشاورزی نهاوند و تعدادی از مدیران اجرایی   شهرستان نهاوند در نمازخانه این اداره برگزار شد.

 تیر 

*رئیس هماهنگ‌کننده اهداء عضو استان همدان گفت: اعضای بدن “گیتی ظفری” نوعروس ۱۹ ساله اهل روستای فیازمان نهاوند که در سانحه تصادف روز ۲۵خرداد دچار مرگ مغزی شده بود، در اقدامی ‌نوع‌دوستانه با رضایت اولیاء ‌به پنج بیمار نیازمند اهداء شد.

*جلسه شورای شهر نهاوند در مورد ابقا و یا عزل شهردار نهاوند ساعت ۲۱ روز سه شنبه ۹ تیرماه پایان یافت.

*آیین تودیع و معارفه بخشدار بخش خزل از توابع شهرستان نهاوند روز سه شنبه ۲۳ تیرماه در شهر فیروزان برگزار شد. در این آیین فرهاد جهانیان به عنوان بخشدار جدید بخش خزل معرفی و از خدمات حسینعلی مومیوند بخشدار سابق این بخش تجلیل شد.

*ساعت ۲۲ دوشنبه شب ۳۰ تیرماه  و در پی بارش باران و باد در شهر نهاوند چند متر پایین تر از داروخانه شبانه روزی  یکی از درختان چند ساله و تنومندی که سالهای سال است به داخل خیابان خمیده شده بود  از ریشه کنده  و به داخل خیابان سقوط می کند.

 مرداد 

*محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  روز جمعه ۲ مرداد به نهاوند سفر کرد.

*سعید احمدی‌فر امروز پنج شنبه ۱۵ مرداد ماه  به عنوان دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب نهاوند معرفی شد  و از خدمات سه ساله محمد کریمی دادستان سابق قدردانی شد.

*فضای شهر نهاوند امروز یکشنبه ۱۸ مرداد  معطر به حضور ۱۰ تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بود که پس از سالها دوری از وطن به میهن اسلامی برگشته و بار دیگر رشادت و جانفشانی را در ذهن متجلی ساختند.

 شهریور

*عصر دوشنبه دوم شهریور در میان استقبال پرشور مردم نهاوند جمعی از خادمین و پیر غلامان حرم مطهر رضوی به همراه پرچم گنبد نورانی امام هشتم وارد این شهر شدند و فضای شهر را از عطر رضوی آکنده ساختند.

*محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی دانشگاه آزاد عصر روز دوشنبه دوم شهریور به منظور بازدید از دانشگاه ازاد شهرستان نهاوند در میان استقبال گرم سرپرست فرمانداری، معاون فرماندار، رئیس دانشگاه آزاد و جمعی از مردم  وارد شهر نهاوند شد.

*مجموعه ورزشی چند منظوره بانوان نهاوند ظهر سه شنبه و با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش به بهره برداری رسید این پروژه به مساحت ۳هزار و ۳۰۷ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۲۵میلیارد ریال، شامل سالن چند منظوره ورزشی با گنجایش ۵۰۰ تماشاچی برای رشته های فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال است. همچنین احداث دانشگاه ملی نهاوند در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار کلنگ زنی شد.

*حجت‌الاسلام موسی محبی به‌عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی نهاوند معرفی شد و از زحمات حجت‌الاسلام گروسی رئیس سابق این اداره تقدیر شد.

*جلسه انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر نهاوند روز چهارشنبه ۱۸ شهریور سال جاری برگزار شد و در پایان این جلسه خانم میترا دسته گلی بعنوان رئیس شورای شهر نهاوند انتخاب و منصوب شد.

 مهر

*پزشک هماهنگ کننده مرگ مغزی استان همدان گفت بابک ظفری جوان ۳۲ ساله اهل گیان نهاوند که برای کار به شهرستان کرج سفر کرده بود با سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود.وی اظهار کرد: قلب ، کلیه‎ها ، ریه‎ها و کبد وی به شش بیمار نیازمند اهدا شد تا برای همیشه نام وی بر تارک مردان سخاوتمند جهان جاودانه بماند.

*فرمانده انتظامی نهاوند گفت: یک مجرم معتاد نهاوندی به روی پدرش و ۳ مأمور انتظامی در حین مأموریت اسید پاشید و آنها را روانه بیمارستان کرد.

*با نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس و مقاومت در نهاوند نزدیک به ۲۵ هزار دانش آموز وارد یک هزار و ۱۴۲ کلاس درس در ۲۵۳ واحد آموزشی این شهرستان شدند.

*در مراسم با شکوهی که صبح روز دوشنبه ششم مهرماه در شهر فیروزان نهاوند برگزار شد از تندیس سردار شهید حاج علیمراد سلگی در میدان مرکزی این شهر که به نام این شهید سرافراز مزین است رونمایی شد.

*با برگزاری مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان نهاوند از صبح روز شنبه ۱۱ مهرماه کریم حمیدوند رسما بعنوان فرماندار شهرستان نهاوند منصوب شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

*رئیس شورای شهر نهاوند گفت: اعضا شورای شهر نهاوند در جلسه عصر روز چهارشنبه ۲۹ مهرماه با رای با استعفای شاهین فرجی فر شهردار سابق نهاوند موافقت کردند.رئیس شورای شهر نهاوند اعلام کرد: با پذیرش استعفای شاهین فرجی فر شهردار سابق نهاوند با ۹ رای عباس حسنوند معاون شهردار سابق نهاوند با ۹ رای موافق بعنون سرپرست شهرداری نهاوند معرفی شد.

 آبان

*اعضا شورای شهر نهاوند با ۹ رای شاهین کلانتری بنگر را برای تصدی پست شهرداری نهاوند به فرمانداری و استانداری معرفی کرده اند تا در صورت ابلاغ حکم بعنوان شهردار نهاوند منصوب شود.

*پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام دوران  هشت سال دفاع مقدس عصر روز شنبه ۱۶ آبان ماه در میان استقبال گرم و پرشور مردم ولایتمدار و مومن نهاوند وارد این شهر شد.

* ۲۵ آبان مجوز و پروانه انتشار پایگاه خبری صدای توسط هئیت نظارات بر مطبوعات و معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.

*سه راهی شعبان نهاوند و یا بهتر بگویم قتلگاه ورودی شهر نهاوند که چند شب پیش جواز دفن چهار نفر از همشهریان ما را صادر کرد امشب(پنج شنبه شب ۲۱ آبان) جواز دفن دو نفر دیگر از همشهریان ما را صادر کرد.

 آذر:

*استاندار همدان در جلسه شورای اداری نهاوند گفت: سهم نهاوند از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان همدان ۳۴میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان است.

*امام جمعه شهرستان نهاوند صبح یک شنبه در جلسه شورای عمومی شهرستان نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد اظهار داشت:سالهاست که موقوفه باغ حاج ربیع نهاوند به حال خود رها شده و باید این موقوفه هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

*مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند از میزبانی این شهرستان در هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر همدان در سه بخش گروه‌نوازی، تک‌نوازی و آواز خبرداد.به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، محمود مصباح ظهر شنبه در نهاوند خبر داد.

*با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه، استاندار همدان، فرماندار ، امام جمعه و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و جمعی از مردم نهاوند میدان جدید مرکزی نهاوند کلنگ زنی شد.

*مادر شهید عزت‌الله کرمعلی با مهر و محبت مادری وصیت‌نامه فرزند شهیدش را بر تار و پود قالیچه می‌بافد تا به مقام معظم رهبری اهدا کند.گل بانو سوری مادر ۷۵ ساله شهید عزت‌الله کرمعلی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: فرزند شهیدم عزت‌الله در ۱۷ سالگی و در سال ۶۲ در منطقه عملیاتی قصر شیرین در جبهه‌های غرب کشور به دست نیروهای بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

*معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: ریل گذاری راه آهن ملایرتا فیروزان نهاوند  امسال انجام می شود.

دی:

*سازمان تامین اجتماعی در اقدامی کم سابقه حساب بانکی شهرداری نهاوند را مسدود کرد تا وضعیت پرداخت حقوق و مزایا کارکنان و کارگران شهرداری نهاوند در حاله ای از ابهام قرار بگیرد.

*مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: همزمان با دهه فجر، هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان در نهاوند برگزار می‌شود. 

*با پایان یافتن زمان ثبت نام  از نامزدهای انتخابات مجلس دهم ۲۹ داوطلب،در حوزه انتخابیه نهاوند برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کردند.

*معاون وزیر راه وشهر سازی، فرماندار نهاوند، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان ظهر روز سه شنبه از جاده نهاوند-ملایر (آورزمان) بازدید کردند.

*مدیرکل بهزیستی استان همدان از تاسیس مراکز شبانه‌روزی سالمندان در شهرستان‌های نهاوند و اسدآباد خبر داد.

*سرپرست شهرداری نهاوند گفت: بنا بر اعلام رسمی وزارت کشور منطقه رضی آباد که بیش از این، یکی از  روستاهای بخش مرکزی نهاوند بود، به حریم شهر نهاوند اضافه شد.

*در مراسمی که با حضور مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و معاون فرمانداری نهاوند درمحل نمازخانه اداره آموزش و پرورش برگزار شد، هادی سلگی بعنوان سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش نهاوند معرفی شد.

*عملیات ساخت توسعه اورژانس و بلوک زایمانی بیمارستان آیت الله علیمرادیان  شهرستان نهاوند در فضایی به مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع آغاز شد.

 بهمن:

*جشن پیروزی هسته ای به میمنت توفیق و پیروزی ایران اسلامی و اجرای برجام که حقانیت ایران را در دنیا به اثبات رساند در مدارس نهاوند برگزار شد.

*با حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان و مسئولان شهرستان نهاوند دو طرح درمانی کلنگ زنی و یک طرح دیگر نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

*فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در دهه فجر امسال ۳۳ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در دو بخش دولتی و خصوصی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

*مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سال تشکیل موسسه فرهنگی علیمرادیان روز  پنجشنبه در محل اداره ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد.

*فرماندار شهرستان نهاوند گفت: قرار است به زودی تندیس این شهدای عزیز توسط شورای شهر نهاوند و فرمانداری نهاوند ساخته شده و در مکانی مناسب نصب شود.

*فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه تاریخ  درخشان نهاوند ناشناخته مانده است گفت: در حال پیگیری و تلاش هستیم تا نام نهاوند بعنوان اولین شهری که در کشور مجسمه شاه را سرنگون کرد در تاریخ ثبت شود.

و اماتلخ ترین خبر سال نهاوند:

*چرخ های بی رحم سرویس یکی از مدرسه های ابتدایی در شهر نهاوند، نازنین زهرا را برای همیشه از پدر و مادرش جدا کرد.

 اسفند:

*الکساندر لازوتکین (Aleksandr Lazutkin ) فضا نورد برجسته روسی که به همراه همسرش برای سخنرانی در انجمنهای نجوم به ایران سفر کرده است روز شنبه در جمع دانش آموزان نهاوند حضور یافت.

*پس از کش و قوس های فراوان بالاخره شورای نگهبان صلاحیت علیرضا شهبازی کاندیدای سرشناس نهاوندی را برای حضور در عرصه انتخابات مجلس دهم شهرستان نهاوند تایید کرد.

*حسن بهرامنیا با کسب اکثریت آرا مردم، بعنوان نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی انتخاب و راهی  ساختمان بهارستان شد.

*رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۶۳٫۱۳ درصد مردم شهرستان نهاوند در انتخابات شرکت کردند، افزود ۱۴۸ هزار و ۴۰۱ نفر در شهرستان نهاوند واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد ۹۳ هزار و ۶۹۱ آراء مأخوذه به دست آمد.

۸مراسم بزرگداشت شانزدهمین سالگرد شهادت سردار یوسف‌رضا ابوالفتحی و یادبود برادر شهیدش غلامرضا ابوالفتحی پنجشنبه سیزدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

*طی مراسمی با حضور مدیران استانی و شهرستانی ضمن تقدیر از شاهین فرجی فر و عباس حسنوند، امیر رضا یوسفیان به عنوان شهردار جدید نهاوند معرفی شد.

*آیین یادبود زنده‌یاد دکتر ولی‌الله ظفری نهاوندی دوشنبه (۱۰ اسفند۹۴) در تالار قیصر امین‌پور دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد

*در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان نهاوند،معاون فرماندار، بخشدار بخش خزل، دهیاران و اعضا شورای اسلامی بخش مرکزی، آیت صالحی به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی معرفی شد.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

 

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش