- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

استاندار همدان:
سد تالوار جوابگوی آب همدان نیست/آب سد گرین برای جنوب استان، ملایر، فیروزان و نهاوند در نظر گرفته شده است

صدای نهاوند:

استاندار همدان گفت: برای سد گرین نهاوند سرمایه گذار انتخاب شده و ۲۳۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری تعیین شده و آب آن برای جنوب استان و شهرهای ملایر، فیروزان و نهاوند در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محمد ناصر نیک بخت ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان همدان با اشاره به طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان اظهار داشت: این طرح از برکات سفر مقام معظم رهبری بود و درست است که سد تالوار جوابگوی آب همدان نیست اما با اجرای خط لوله این طرح، این مشکل حل و جایگزین آن هم تعیین شد.

نیک بخت ادامه داد: برای سد گرین نیز سرمایه گذار انتخاب شده و ۲۳۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری تعیین شده و آب آن برای جنوب استان و شهرهای ملایر، فیروزان و نهاوند در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: اقتصاد مقاومتی موضوعی بوده که مقام معظم رهبری به آن توجه داشته اند و امسال وقتی سال را به این موضوع نامگذاری کردند باید همه به آن توجه بیشتر کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی کشور باید به هشت مثبت برسد، اظهار کرد: از الزامات اقتصادی برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی تامین سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری ریالی و ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارز است که البته سرمایه گذاری باید به وسیله بخش خصوصی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی جذب بخش خصوصی به سرمایه گذاری است، بیان داشت: استان همدان پیشروترین استان در اقتصاد مقاومتی است که کلید آن در سال ۹۳ زده و همایش سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی در همدان برگزار شد.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60 [1]