سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 3517

صدای نهاوند:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: طی سه مرحله سرمازدگی ۱۵۶ میلیارد و ۹۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خسارت به باغات میوه شهرستان نهاوند وارد شده است.

احمد باقری در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند با اشاره به خسارت محصولات باغی شهرستان نهاوند طی سه مرحله سرمازدگی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۹۹۱ هکتار سطح باغات بارور و غیر ‌‎بارور شهرستان نهاوند است که طی سه مرحله سرمازدگی در این شهرستان محصولات باغی متحمل خساراتی شدند.

باقری مبلغ کل خسارت سرمازدگی به باغات شهرستان نهاوند را مطرح کرد و گفت: در سه مرحله سرمازدگی ۱۵۶ میلیارد و ۹۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خسارت به باغات میوه این شهرستان وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: اولین مرحله سرمازدگی در ۲۹ اسفند ماه سال گذشته رخ داد و طی ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه جاری نیز به دلیل کاهش محسوس دما شاهد مراحل دوم و سوم سرمازدگی در باغات بودیم.

باقری خاطرنشان کرد: طی سه مرحله سرمازدگی ۶۵ درصد محصولات باغی زردآلو در سطح بارور ۳۹۶ هکتار دچار سرمازدگی شد.

وی میزان سرمازدگی در سطح بارور ۳۶۱ هکتاری بادام را ۹۰ درصد دانست و ادامه داد: در ۳۰۵ هکتار باغات آلو ۸۵ درصد خسارت داشتیم و ۳۵ درصد خسارت نیز در ۲ هزار و ۲۷۷ هکتار سطح بارور باغات هلو مشاهده شد.

باقری با اشاره به ۴۰ درصد خسارت سرمازدگی در ۵۵۵ هکتار باغات شلیل نهاوند، تصریح کرد: خسارت ۶۵ درصدی در ۳ هزار و ۶۰۹ هکتار سطح بارور باغات گردو و ۱۰ درصد خسارت در ۲ هزار و ۳۰۴ هکتار سطح بارور باغات سیب به دنبال سرمازدگی رخ داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند یادآور شد: اردیبهشت ماه سال گذشته سرمازدگی محصولات را داشتیم و در صورت کاهش دما احتمال تکرار این اتفاق در چهارم و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان نهاوند وجود دارد.

احمد باقری در پایان از کشاورزان و باغداران شهرستان نهاوند خواست تا نسبت به بیمه کردن محصولات باغی و کشاورزی خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش